Sep 30, 2009

Too Fast Too Blur

Salam,

Dah lamak sik updek blog. Sian nangga blog pakey diat ajak. Ok kali tok aku updek mena2 k blog? Boh majuk ah. Raya dah pun lepas namun raya kita hingga sebulan. Sebenarnya aku terlalu rindu dengan Ramadhan yang lepas dimana aku dapat berqiamullail pada malam nya, berpuasa disiang hari nya, sungkey bila terbenam matahari. Di mana aku mengenalimu lebih rapat lagi pada bulan puasa itu. Wah.. cepatnya masa berlalu. Sik terasa aku dah boleh makan disiang hari. Bukan di Siang Siang Corner yer.. kalau di Siang Siang Corner saya tak kisah.

Ari raya ya tek adalah berlangsung majlis Berambeh Raya bersama Kamek.ORG diumah Eusz. Suasana ari raya sikpat di celen gikla mun nak banding ngan negeri lain di dalam Malaysia tok. Sarawak was the best choice for Eid celebration. Nak madah rami org datang mcm taun lepas di polah di umah Perus mpuan sik la rami. Rami gik taun lepas tapi taun tok mcm special gik. Ada muka2 yang taun lepas sikda, ada muka yang taun lepas sik berik komitmen tapi taun tok merik komitmen. Ada yang ada taun lepas taun tok sikda tapi.... Thank you all!

Tapi... raya aku taun tok serba sederhana dan serba blur. Aku sik tauk apa di blur ku kah kekeke. Kali aku "sorang" taun tok nak? Nakya la blur ya. Kali juak oh? Kali lah nak? Lom tentu ya. Lom kompem ehe.. Apa gik ku nak bcerita tok? Banyak sebenanya nak di cita tapi sikda idea gne nak meluahkan. Raya tok sik byk ilak rumah d agak. Kesibukan melanda. Sik kira ari raya atau ari biasa. Hmm.. dah Allah nak merik rezeki sik kisah bila2 ya nak. Amik jak selagik mampu. Jangan dah sik mampu gik klak bok nak tkial2.

Marek aku baruk sedar yang softbox dalam studio aku ilang. Sapa ndak ka ncuri oh? Kwn abg ipar aku ada contact ngan org sebuyo alu nya madah "10". Aku sik ingat apa yang 10 dan aku sik tauk apa yang 10. Bila aku pegi ke umah ustat d Semariang ya nya madah perkara yang sama. "10" juak. Insya'Allah mun ada rezeki dpt blt la benda ya. Mun sikda rezeki ya aku redha. Ntah gne aku rasa tenang jak ngan benda ya. Sikda rasa kamboh ngan susah ati. Mungkin tok la petunjuk dari Allah nyuroh aku sabar dan ikhlas. Barang ya di berik oleh Allah juak. Sikda orang lain berik aku rezeki selain Allah. Nak madah aku berharap barang ya blt aku rasa sikda harapan gik la. Tapi mudahan juak di anta balit. Sik murah juak rega ya.

Semangat raya aku lom madak luntur gik. Asa nak ngabas umah orang jak. Asa jak la. Tanggala mun ada masa. Aku pegi umah yang lom madak d pegi. Insya'Allah.

Ktk.. kenak laju ilak tok oh?

p/s: gamba ramah tamah ada dalam fb. aku sikda amik gamba.

Sekian.

One response to “Too Fast Too Blur”

cokobi said...

aok bena lah ya kali..ya la beler..ehek!