Sep 22, 2009

Kanta Masih Berkaca

Salam,

Hari ini kita dah pun masuk hari yang ke-3 berhari raya puasa atau aidilfiti. Seperti org lain, aku pun mcm biasa stiap pagi hari raya pertama mintak maaf ngn ahli keluarga terutama skali mak ngn yan. Aku biasa jak. Oleh kerana aku paling diam dlm keluarga maka aku polah dgn slamba jak. Mungkin sik byk kesalahan aku nak? kekekeke.. Tapi Alhamdulillah suma family mek org ceria di hari pertama raya.

Lekak salam salaman kmk org pun keluar pegi umah saudara mara. 2 buah umah jak. Sik byk. Dak lain pun bz juak bah g kpg. So simok kaco dakyala. Nak agak pun bkn ada d umah juak nak. So kmk org pegi umah yang ada org ajak la(utk saudara mara saja).

Dalam tgh ari cmya mek org dah ada d umah. Sik rami juak org ngagak di umah sebab yan sik mbak kawan nya dtg raya 1st. Nya nyuroh dtg raya 2nd. Bila raya 2nd aku pun kamboh juak oleh daktok. Tapi sik juak rami ne lah dtg. Aku ptg ya kuar juak g umah Farah, Siput, Man ngan bos man di Kpg Cemerlang. Nang cemerlang la kpg ya. Sunyik jak hehehe. Raya tok aku sik membawa kamera. Aku nak try mbak kamera point n shoot jak la tapi cne ka aku ngkah kemre ya oh? Dah sidak umah tok pakey barang aku alu ilang dah. Sik tauk cne tuju benda ya berayan.

Pasal tajuk blog kali tok? Oh ya. Aku tadik lekak bangun tido alu trs mandik pande tiba2 jak lagu tok terngiang2 rah tinga aku. Hmmm kacak duhal beat lagu tok. Mula2 nya jak dah kacak. Lekak aku mandik trs aku on winamp mainkan lagu tok.

Mengapa kanta ini masih berkaca
Sedangku telah pun terima di dalam redha
Segala kepahitan
Pengalaman menjadi penawar
Mengejar impi ke pintu Syurga

Duhai bonda
Bilakah akan ku kecapi kasturi
Penebus maruah
Dan semangat lama

Mengapa sinar neon dan gedung indah
Kotaraya yang menjanjikan sejuta rasa
Sejuta haruman
Kini menjadi penjara jiwa
Ku yang merindukan ketenangan

Duhai bonda
Hari-hariku kini berlalu
Bagaikan bahtera
Tanpa layar dan kemudi

Bonda
Akhirnya terbongkar jua rahsia
Tangisan dan gurindam
Keramat kasih sayangmu

Bonda
Saat dan pertemuan semula
Kita kali ini
Akan ku abadikan
Keramat kasih sayangmu

Oh! Bonda

M.Nasir - Bonda

p/s: Bonda = Ibu, Emak, Umi, Mom, Mother, Mummy, etc.

Oklah memandangkan sik byk idea nak naep apa tok aku akhiri dengan ucapan hari raya.

Sori sikda gamba taun tok until raya ke-5 lak bok apdek gik gamba kedong Ramah Tamah Aidilfitri Kamek.ORG akan berlangsung pada ari ya juak. Klak ngkah gambar2lah. Mun dpt ktk orang hadir2 la jengok mek org di sia di umah Eusz CubaTeka.


Sekian.

No response to “Kanta Masih Berkaca”