Sep 2, 2009

Guro dan Keja

Salam,

Semalam ari terakhir aku membuat keja networking di salah sebuah jabatan kerajaan di Batu Kawa. Mun sik salah taun lepas ada polah juak di jabatan yang sama tapi aku time ya lom ada kdey. Cuma di ketahui ada molah networking saja. Maka aku dapat kontrak ya untuk molah network baru di dalam opis sidak.

Ya cita taun lepas. Tok taun tok baru. Molah gik skali. Ada la dlm 30 meter cable di tarit dalam opis ya. Pendek jak ya. Cuma nekik2 ya la kepak. Haus geruk. Dah juak posa. Tapi sik. Yala berkat kata orang. Rezeki. Makin aus geruk makin yala rezeki datang. Sikpa. Aku terimak. Aku sik keseorangan molah keja ya. Aku dibantu oleh perantis aku iaitu seekor hamster keturunan Melayu. Liar juak hamster tok. Nasib da koci k nenangnya. Ada juak berik sangkar nak bulat ya k nya belombak sak nya sik berolah gilak. Makanan pun dah di berik jadi nya diutuskan untuk membuat kerja2 nekik.

Kelihatan seekor hamster yang dimaksudkan cuba menyelit dirik rah celah dindin.
Tok upa mi yg nak di polah time ya.

Lekak suma ya di ato maka keja mek orang tek komplit dan siap. Sikda pa2 gik la nak di polah sia. Minak nak nunggu payment jak gik. Suma ya dah diator kawan aku sia. Ada masok2 sikit nak. Sikpa. Aku sebenanya sik suka tapi gne nak molah. Sikit jak. Keja aku pun sik berasa juak. Senang jak bah. Ilek2 polah keja. Guro2 juak. Keja2 juak nak. Ok.

Sian ktk.. demam oh? ehe..

Sekian.

3 Responses to “Guro dan Keja”

cokobi said...

hehe..nasib hamster sik bolah..patut kitak bz oh..bz di batu KAWE jak2 nyer..

o la tedah demam urg ya..mam ubat ah!

renxo said...

leh lah molah cabling kat tpt mek org kelak.. maybe kak raya ada job.. malas nak molah cabling. outsource jak heheh...

nei gmbar after kerja siap.. ;)

adly said...

aok boleh sikda masalah... gamba networking nak dah siap sikpat di gamba.. cable suma knak tapok atas padong.. yala dekik2 ya..