Aug 12, 2009

Tok bok ngerepak

Salam,

Hari ini aku bangun ahey sikit sebab semalam tdo awal. Apa sebab oh mun tdo awal bgn ahey dan mun tdo ahey bangun awal? Aku tauk sebab apa aku ngandor mlm tadik. Sebab pagi marek aku dah bgn awal dan aktiviti aku bersambung hingga ke malam ari. Ini menyebabkan aku menjadi lemah dan kepak.

Biasanya orang akan tanyak aku kepak ka sik? ktk tired ka? So aku akan jawab sikda. Tapi nang sebenarnya aku nang sik tired pun even aku dah keja seharian. Tapi effect nya ialah pada awal pagi. Masa yala merasa kepak yang teramat sangat. Maok sik maok bangun juak. Bukan terpaksa tapi mesti! Rami orang madah benda maok sik maok ya terpaksa tapi sidak lupak pasal "mesti" atau "kemestian" atau "harus". Kerja sidak madah tpaksa ya cuma nak nembak ajak. Nak dpt point dimana sidak akan puas ati bila padah gia. Ok.

Pagi tok dapat call dari Klinik Bina yang padah komputer sidak sikda display. So aku assume terus maybe RAM nya yang problem. Aku dengan lemah lintuk pagi tok pegi ke Klinik Bina ingin mengatur pc sidak. Bila aku sampe pekerja sia pun ON komputer sidak. Aku diat komputer ya biasa jak. Sikda problem. ON mengikut rutin tapi bila pekerja ya on monitor langsung sikda lampu. Lam ati aku madah "jangan la benda tok jadi". Aku madah ngan pekerja sia "bukan komputer ktk problem, monitor ktk problem, kmk cek kejap..jap jak......................ok dah siap".

Camne aku boleh ngator monitor ya tek sekejap ajak? Sebab suiz karan monitor ya sik di ON. "hehehehe...ooo..yalah..kmk dari Matang tek pegi sitok". Aku ingat la serius shit la benda ya rosak. Duhal tek adeh.... suroh nemiak kecik ngator ya pandey kali. Aku pun eran juak kenak minggu tok rami org kol aku tegal benda remeh tok ajak? Ada yang kol padah line streamyx problem. Mun dah line streamyx sik bagus knak sik kol streamyx. Aku tok keja ngan dak streamyx ka? Ada gik sigek pasal komputer hang masa main google earth. Come on komputer dah tua nak main google earth. Sik salah nang sik salah tapi... tolonglah... google earth memerlukan grafik dan memori yang kuat. Tok pc dah tua nak main benda ya. Jangan padah ngn aku nak main game berat2 k pc ya. Di suroh upgrade padah mahal. Klak ngan cha ya nun alif sikda brani padah mahal.

Nakne tok ka? Eran juak aku. Klak di suroh blaja asas komputer padah malas. Padah dah pande. Mun dah pande gilak knak benda nak simple pun tunggah technician ka? Gne ya bah?

Sekian.

One response to “Tok bok ngerepak”

cokobi said...

yah...problem sesimple itu..isk isk..buang masa jak eh...tegal sik on suis monitor..huhuhuh..coba len kali kitak nanyak bebena apa poblem nya..kakya kitak jwb lam tepon jak..soh daknya check bebena kabel..suis da on ka sik..longgar sik kabel komputer daknya..sik la kitak buang masa datang semata-mata mok on suis monitor daknya..hekk!