Aug 25, 2009

Huwah!

Salam,

Ari tok sepatutnya aku molah networking di sesebuah jabatan kerajaan di batu kawa. Tapi oleh kerana sidak madah sikda di opis maka aku delay kan ajak keja ya dolok. At least dpt juak ilek jap. Mata ngantok gilak. Beberapa ari lepas dah bangun awal dan kurang tdo. Dah siang ari sikmok tdo. Maka siang ari tdo dlm bln posa tok bagus. Knak la masih epek di awal pagi.

Ok abis cita ya tok cita sebenar huwah tek. Pagi tadik masa saor aku dihidangkan makanan seperti nasik, sayor dan ikan. Aku suka ikan kecuali ikan lumek. Mmm lekak ya aku mknlah. Saor pagi tadik aku ngan Mak n Yan ku dolok. Dak lain dudi. Dengar cita dari Mak tiba direk tiba2 madah "apa di jaoh..nak dekat ada sik maok". Aku sik kisah juak apa benda dipadah Mak ku. Duhal nya kakar ngn aku. Ptg marek nya nemu seorang hamba Allah yang ngakuk aku bgerek ngan anaknya. HUWAH!!! Apakah gik ada orang tua bpikiran cmya? Sikda confirmation alu madah aku bgerek ngn anak nya. Asa nak tetak ada juak aku time ya. Asa nak manas ada juak aku time. Campo2 jak. Tapi aku ilek jak. Polah biasa2 jak. Sambil mkn sambil dengar cita. "Coba kau btunang ngan *** ad", sambong Mak ku tek. Aku terus madah "ada gik cita hal ya", "dah org sik maok siboh lah", nyelit Yan ku tek. Yess Yan ku sapot aku hahaha..

Lekak ya aku setel mkn aku mnum mkn kurma dudok dpn pc. Ilek jap.. ya jak la cita huwah tek. Aku dah setel membayar zakat fitrah. Kepada sesiapa yang lom ya silalah membayar sebelum solat sunat Aidilfitri. Zakat taun tok RM 6.00 sorang.

Ok cemyalah kawan......

Sekian.

2 Responses to “Huwah!”

cokobi said...

hehe...nak dekat ada..nak jaoh di maok...siyes talk..eehek!

f.loren said...

hahaha dpt mek mejin ktk nyawab "ada gik cita hal ya" hahahahha. sikpa ad. kamek ada! wakkaka