Aug 17, 2009

Khatimah

Salam,

Alhamdulillah jerebu dah pun sampai khatimahnya. Beberapa ari yang lepas mala ujan. Ya ku rindok gilak. Sejok jak malam ari. Nasib sikda nerimak sms nak plek2 haha. Ok blog kali tok berbunyi 'khatimah'. Apa reti 'khatimah' tok tek? Bukan Kak Timah ah. Itu bukan bahasa inggeris. Itu nama. 'Khatimah' bermaksud penamat, kesudahan, pengakhiran.

Jadi blog kali tok diberik nama khatimah sebab jerebu dah nemu penamat. Beberapa ari lepas ada ujan tapi bila aku lalu disigek jalan area umah aku ya aku diat gunung serapi lom nampak gilak. Aku assume jerebu lom madak pulih gilak lah. Bila aku lalu gik dlm 2 ari lepas aku dpt diat dengan jelas gunung serapi ya tek. Jadi jerebu dah pun menemui khatimahnya dan ari tok aku lalu dan diat awan dan langit yang biru. Allahuakbar. Allah maha penyayang. Sik nyiksa umatnya utk berhadapan dengan puasa yang bakal tiba kelak. Alhamdulillah Allah meringankan beban bila tiba waktu puasa kelak.

OK sengan ya jak lok cita hal ya. Ada cita lain nak di cita tok hehe. Ari Sabtu lepas aku d invite oleh Sham utk menjadi pengganti drummer band sidak utk gig yang diadakan d Supreme Hotel. Aku dah pun prektis beberapa buah lagu sidak ya. So far boleh tahan. Beat hampir sama lah. Nakya nyuroh senang kit ya. Lagu di mbak dalam 4 buah lagu. Alhamdulillah suma bjalan dgn lancar. Baruk2 ya lah ada pegi gig agik setelah lamak dah sik main gig utk band dipun "The Rush" masing2 dah bz nektok. Dah ada keja dah. Aku ada masa free sikit ptg ya so aku setuju juak nak nganti sekejap memandangkan aku dah lamak sik molah drum rolling tok heuaheuae. Hebat! Gikpun nama gik nolong kawan nak. Klak2 or dudi ari klak nya akan tolong balit. Ada beberapa shot yang aku amik pakey kamera hp jer. Sikda mbak DSLR. Oh ya aku jumpa Rusty 2.0 salah sorg forumer di forum Kamek.ORG ria. Nya ada amik gamba band2 tok. Klak2 la mintak gamba dari nya.





Lagu yang aku layan nektok ialah dari band 6th Sense berjudul Khatimah Cinta. Band 6th Sense tok berasal dari Malaysia. Bukan dari Indon. Lagu2 sidak tok bunyi mcm band Indon tapi....bkn hehehehe. Tahniahlah band 6th Sense sebab berjaya molah lagu lain dari yang lain di dalam Malaysia tok. Semoga saksss es slalu heuaheuahuehaea.

Oh kidung malam nyanyikan lagu
Rindu hatiku yang terpendam
Oh bintang malam lukis wajahku
Katakan aku pergi

Genggamlah cinta yang ku berikan
Simpanlah selalu dalam hati
Ku akan selalu dalam mimpimu
Menemani tidurmu

Sudahlah sudah
Ku harus pergi
Jangan kau tangisi aku lagi
Biarku bawa seluruh cintamu
Ku dakap dalam tidur panjangku

Sudahlah sudah
Ku harus pergi
Jangan kau tangisi aku lagi
Biarku bawa seluruh cintamu
Ku dakap dalam tidur panjangku

Peluk tubuhku
Kucup bibirku
Relakan saja aku pergi

6th Sense - Khatimah Cinta

6 Responses to “Khatimah”

edzura said...

wakakak...sms plek2 nyuruh mek tetak... SEJOKKK oo 2-3 malam tok ad oo.. kahkahakahaakh leput ku tetak macaaa

achika said...

yah... mok mek guna ayat khatimah... ahahaha :P

Khatimah = Miak nama Timah nok blom Khatam quran :|

cokobi said...

sekda dalam dewan eja pun perkataan khatimah...lom madakkk

Rudy said...

ku rasala, khatimah tok word asal dari word khatam kali..

adly said...

aok tol.. word asalnya khatam.. khatam al-Quran