Aug 10, 2009

Endometriosis

Salam,

Hari bganti2 dari ari ke ari. Ari tok ari Isnin. Dah setel lah sedikit masalah. Masalah yang membingungkan aku tempoh hari. Tapi aku buat cool jak. Sikpa. Blog kali tok bermula pada hari Sabtu lepas dimana aku keluar dengan kawan lamak aku Awin yang diam di Serian. Ada diceritakan pada blog aku yang lepas.

Sebelum ya kmk 2 contact tru emel. Sia nya menceritakan masalahnya dgn aku. Yang paling utama nya menceritakan masalah sakit dalaman yang nya oleh sik tauk cne nya oleh lah. Nya pun tekejut juak. Penyakit yang dinamakan Endometriosis yang membuatkannya stress sekejap. Sekejap sbb aku cayak nya tok jenis cool juak. Chill. So sikda problem gilak lah ngan nya pun stress. Biasalah penyakit dtg mesti tekejut.
Yalah nya cita ngn aku dalam emel.

Dlm emel ya baruk 50% or 30% masalah nya cita ngn aku. Masa betemu ari Sabtu ya tek nya crita 70% masalah nya ngn aku. Aku paham. Sikda orang nak cita 100% masalah ngn orang lain. Aku pun diam juak. Malas nak ngorek gilak. Aku dgr jak apa di cita nya. Kmk 2 lepak d spring. Ilek2 mkn2 di sia sambil bcerita. Oh ya pasal penyakit nya tek nya dah jumpa doktor. Doktor berik ubat utk di mkn selama 3 bln sbg trial. Ne tauk mkn ubat ya bait nak. Mun sik bait tpaksa doktor membuang sesuatu dari perutnya. Baca artikel yang dah aku berik tek. So peluang nya nak beranak ya agak tipis. Sian lah juak diat kwn aku tek.

Abis lepak d spring kmk orang g main bowling d crystal superbowl. Nya dtg dgn kazen dan gerek kazen nya juak time ya. Kmk org pun mainlah. Happy. Tok da gamba kawan ku tek. Sian nya. hehehehe...


Nya pesan mun ada kwn2 mpuan yang sakit masa period ya better jumpa doktor secepat yang mungkin.

Sekian.

3 Responses to “Endometriosis”

f.loren said...

ad, pdh ngn kwn kitak semua ya di maok Allah bah, ne lah kita nak melawan.

sabar jak, smua ya dugaan. tiap sorg kita tok ada kurang ada lebeh. ah benda biasa di sebut org bah nak.

sigek gik, aunty kamek ada juak kenak endometrium lining nya nipis, susah mok buntin bah. tapi mun dah Allah nak merik nya anak, apa2 boleh jadi. nektok aunty kamek ya dah nunggu ari nak branak dah koh.

be strong ;)

adly said...

rezeki masing2.. InsyaAllah kmk akan sampaikan kpd kawan kmk ya..

Aok mena ya.. ku siktauk laa ko dapat ka sik buntin (Mejin ad buntin lok..ekekek)