Oct 19, 2009

Special....NOT!!!

Salam,

Semalam adalah hari lahirku. Hari ini ialah selepas hari lahirku. Makseh ngan ktk orang suma yang dah wish aku. Doa kan yang terbaik utk aku. Insya'Allah mun ada rezeki doa ktk orang suma termakbul. AMIN. Pagi tadik aku bgn dengan nangga ari luar mcm biasalah, marek aku lekak cuci keta bersi2 juak nak. Yala nak nangga ari tok gne. Mcm cerah tapi mendung. Sik panas. Tadik masa aku turun ada la setitit 2 ujan turun. Tapi pasya sikda gik. Aku turun opis dengan tenang seperti biasa.

Marek hari lahirku rasa sunyik kit bila geng2 lain sikda. Bz dengan keja dpun. Aku pun plan nak kua juak. Boring dok umah. Aku kuar sorg. Mula2 sikda plan pa2. Dah lam keta ya aku stat pk cne pegi aku. Aku kayo2 pusin pasar k keta. Pasya plan nak g main bowling sorg2 tapi gne ka tangan aku tek pandey mulas stering belok ke spring. Alu lepak d spring jak ku marek. Rasa sunyik pada special day aku. Hmmm.. gne ya? Aku jalan sorg2 jak marek d spring. Singgah d MPH. B4 masok MPH aku nemu zura. Apa di polah nya sia ka kayo2. Aku plan nak meli sesuatu yang aku pegang ari Jumaat lepas.

Aku terus pegi ke tpt yang dimana tpt ya berada. Aku carik2 pande sikda gik benda ya. Laju juak dak MPH tok nyusun benda tok tek. Bila aku g ke rak blakang bok aku nemu. Wah.. byk duhal pilihan. So aku decide jak mana yang aku maok. Harga RM41. Lekak ya aku diat gik sigek RM 15.90. Ooo tok sikda terjemahan. Nak RM41 tok ada terjemahan. Kacak. Aku terus beli. Pasya aku diat sigek buku gik harga nya dalam RM8. Aku amik 22 ya utk cukup RM50. Tapi ada balance Rm1. K bayar tiket parking jak la. So aku pun blt. Singgah d Celeb jak mkn. Perut lapar juak. Pasya Aku pun blt.

Sbenarnya aku sik buang sapa2. Cuma aku perlukan ruang utk aku dipun. Aku sik rasa aku membuang sapa2. Just masa tok aku nang banyak berfikir. Ntah apa di pk aku ka. Mcm2 la d pk aku tok. Nama gik usahawan nak. Ada nya idea, ada nya solution, ada nya menjahanam, mcm2 gik la d pk. Mood aku campor2 nektok. Nak padah hepi, hepi la juak. Nak madah sedeh ya sikda. Cuma kali mood aku kurang. Hepi nang hepi cuma kurang jak. Apa nak kurang ya aku sik tauk la. Kali campor ngan benda nak d pk aku ya jak. Sikpa. Ada ari klak nya pandey clear juak bah. Nang rupanya gia. Mun aku berubah aku sik berubah dlm masa 2 3 ari. Aku akan berubah bukan dalam tempoh ya. Aku cuma memerlukan masa utk bersendirian. Masa tok aku nang sik banyak cakap. Mcm mpuan period. Ada masa tiba2 nak dtg manas jak. Aku sik. Aku diam. Kira gia la.

Oh ya benda nak ku beli tek ialah Al-Quran dan terjemahannya serta Himpunan 110 Solat-solat Sunat, Qiamullail, Doa-doa, Munajat dan Istighfar.



Sekian.

3 Responses to “Special....NOT!!!”

Anonymous said...

hai kitak..gud morning sunshine..yer!! o..sik spesel la bday nya? sekpa..yg penting kitak spesel..! yerrrrdehh...ehek!

edzura said...

ne tek makan rah spring..org embak makan rah batu 7 sikmok! kakya nemu rah celeb agik. tedah ktk eh...singleman tek nak? tertera besar rah baju ktk ari ya. hehehehe happy belated birthday ad!

achika said...

hi ad... sekpa.. ada time memang perlu bersendirian... last friday kmk jalan sorang2, shopping sorang2, makan pun sorang2... time sorang2 kita kurang bercakap n berkomunikasi... tp kita lebih jd observance... memerhati rentak manusia sekekliling... interesting juak ya... rasa kurang ya mesti ada... sb kita manusia lemah, n byk gilak benda mok achieve... too much to think... yg pening ktk tauk jalan ktk... which ur decisions n ur own ways... good luck for that...

*wahh mek mok terjemahan ya juak eh.. ctok sekda jual jenis ya... p mek bok juak beli buku 170 jenis solat sunat... ahaha lebih 60 igek dr buku ktk... :P