Oct 12, 2009

Addicted

Salam,

2 ari lepas ada kejadian yang menimpa aku, bukan aku tapi komputer aku. Pada malam ya dan ari ya adalah sambutan Hari Malaysia di Padang Merdeka, bukan Dataran Merdeka tapi Padang Merdeka. Rasanya rami la org pegi sia. Asa jak sebab aku sikda pegi sia. Aku lepak di umah jak. Malas ku nak kuar. Malam ya sik tauk menauk ari jaik kat luar. Sikda ujan tapi guntor nang kuat. Sampey kilat merik salam alu trip karan umah mek orang. Dan komputer aku pun padam. Dah marhum dah motherboard ya. Sian. Alu online pakey laptop jak ku mlm ya.

Yan alu turun debah ngecek. Nya madah nangga kilat ya tang merah jak. Sik jaoh asanya kilat ya mun sik sikda motherboard aku alu padam. Huh..

Ari lepas ya aku pegi opis tukar pc. Amik pc umah mbak g opis. Pc opis mbak g umah. Asal aku dpt online d umah jak sik ngaco laptop org bok ku asa selesa. Ok pasya aku off modem dan ternyata modem aku kenak skali. Laaaa... malam tadik ok jak. Dah petang ku off alu sikmok konek gik dah. Hmm.. lak test gik la. Mudahan maok.

Beberapa ari lepas ati aku tbukak nak membaca al-Quran. Bila aku bukak youtube aku terus carik Surah Ar-Rahman. Dengar surah ya dolok. Lekak ya aku pandey ingat balit surah hafazan masa aku form 5 marek. Carik punya carik dapat juak aku temu surah ya tek. Surah Al-Hasyr ayat 20-24. Aku dolok apal surah tok. Tapi nektok dah sik apal gik. Nektok aku tengah hafal 2 surah, Surah Al-Hasyr dan Surah Al-A'la.

Mudahan Allah ringankan beban aku untuk menghafal surah2 ya. Insya'Allah. Mok baca juak? Tengok lam youtube di sitok. Surah Al-A'la dan Surah Al-Hasyr.

Sekian.

One response to “Addicted”

Anonymous said...

syukur yaa...
rezeki ng camyaa...bila kita d uji mesti camya jd nya... rugi sabtu ahad untung.. tol x... =)