Oct 17, 2009

2 Dasawarsa 5 Tahun

Salam,

3 ari lepas aku telah dilanda kebizian yang melampau dan membuatkan aku OT utk 3 ari brturut2 dan kabel telekom d kawasan aku juak knak curi oleh manusia durjana syaitan direjam. Ishh.. patut la pagi ya aku rasa nak kua umah jak. Asa nak bjalan2 di waktu pagi melihata keadaan sekeliling. Duhal ada org curi kabel tpon duhal.

Sikpa. Kita tinggalkan dolok hal ya. Kita cita pasal kebizian aku. Biasalah lumrah idup nak. Lapang sebelum sempit. Sempit sebelum lapang. Tapi tok la keja aku. Lumrah org berniaga. Memang masa utk bz ya nang kita sik tauk bila dtg. Mun nya dah dtg ya nya akan datang kinek2 dan tiada belas kasihan. Tapi aku sik merungut sikit pun dengan kebizian aku tok. Aku bsyukur sebenanya. Yalah.. rezeki la katakan. Hope anda paham dengan kerja saya. Salah satu faktor yang menyebabkan kisah lampau dolok ialah sik memahami dan sik sabar.

Hmmm.. esok umur aku masok 2 dasawarsa 5 taun. Dasawarsa ialah dekad. Satu dekad bersamaan dengan 10 taun. 2 dekad 20 taun. Jadi 2 dasawarsa 5 taun ialah 25 taun aku idup di dunia. So far banyak pengalaman yang telah aku pelajari. Tapi aku salu rasa aku masih mentah dalam dunia tok. Banyak gik nak di blajar. Banyak gik nak d radak. Insya'Allah mudahan aku dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki. Aku sikkan lupakkan Mu ya Allah.

Selamat Hari Ulang Tahun Kelahiran aku yang ke-25.

this one cilok dari google.

from Liza Achika. Thanks.

4 Responses to “2 Dasawarsa 5 Tahun”

cokobi said...

selamat berbahagia..ehek!

edzura said...

epi besday ensem boi...sorry sikda present. hikhik

f.loren said...

heppy bondei ad, kamek tauk ktk sayang kamek ad. semoga murah rezeki, panjang umor & all the best for anything you do lah nak.

selamat hawi chadi!!!! :P

achika said...

happy besday ad...