Nov 2, 2009

What i've done?

Salam,

Setelah seminggu lebih ka aku meninggalkan blog aku kini aku kembali dengan banyak cerita yang aku ingin kongsikan. Bermula dari minggu lepas. Aku sebenarnya nak post blog minggu lepas tapi bila dah depan blog tok aku pandey lost. Tok pun sbenarnya excidentally aku menaip blog semula. Pada minggu lepas aku telah di undang untuk menjadi co-photographer kpd kwn aku MATSAP utk menolongnya amik gamba kat MRSM(Maktab Rendah Sains Mara) yang dihadiri oleh YB kawasan ya iaitu YB Dr Abd Rahman, ADUN N4 Pantai Damai. Acara yang aku amik gamba ialah Majlis Konvokasi miak skolah ya. Aku pun sik tauk juak mula2 pasal apa nya mintak tlg aku jadi bekap. Aku pun ok jak. Aku pinjam la kemre dengan Andi. Keandian. Pakey Canon 450D. Pandey teringat ngan Canon seseorang ya ndah gik. Tapi kemre keandian tok da lain kit la hehe. Aku bgn awal utk menghadiri majlis ya dan setelah setel ya suma aku cau terus. Rasa nak tdo jak tapi asa2 nya seingat akula.. aku tdo la pasya.

Kemudian acara seterusnya aku mcm biasa main bowling. Bertemu dgn seseorang. Hmm.. ok. Apa gik dah d polah aku ria oh? Rasa lamak dah aku sik nait opis tok sbenarnya. Byk keja kat lua jak. Jarang masok opis dlm minggu lepas ya. Ada pun aku singgah jak. Amik barang pasya anta blt barang. Oh ya aku ngekot Eus molah garage sale di Unimas. Byk barang yang aku lelong dengan harga yang terendah. Aku pun ok jak sebab nak clear stok yang ada. Utk masa ya jak la. Adala juak barang2 yang dah dijual. Gik maseh juak byk stok2 lamak ku. Lom ada gik stok baru.

Oh ya.. aku dah tauk apa sebab ada duit masok lam acc. maybank aku ria. Ya sidak gov molah pembayaran gambar utk beberapa bln yang lepas. Aku blur ngan benda ya dolok sebab sidak tok molah payment sik padah2. Jadi dah tauk lah aku dari cne datang duit banyak ya. Nektok acc. maybank aku maseh knak freeze sebab aku salah password ria. Pasya cek dah polah baru sebab dak bank nektok dah ada format cek baru so tpaksa polah baru juak.

Beberapa ari lepas aku menghadiri Qiamullail lagik. Rindu rasanya nak Qiamullail. Teringat masa bulan posa dolok. Tapi pagi ya aku nang rasa ngantokkkkkkkk gilak. Pandey sik tahan ndah mata aku nak Qiamullail. Astaghfirullahalazim. Sia sitok setan bgayut rah mata aku pagi ya. Berat ada asa. Astaghfirullahalazim. Nasib Allah berik aku kekuatan utk ber Qiamullail pagi ya. Mun ndak tunggu jak minggu dpn gik bok nak Qiamullail.

Hmmm.. bah aku sik tauk juak nak madah apa dah tok. Kali ya jak la cita. Ya ku madah mun dah dpn tok nang byk nak di cita tapi skejap jak sebab cita n idea ya brebut2 nak kuar bah. Jadi mana2 yang dah lam Q yang sikpat di kuar ya nang alu sik ingat agik.

Kenak mata ku tok ngantok bah? Cukup bah ku tdo. Knak ka sik cukup gik. Oh ya ada peringatan yang aku ingin sampaikan masa 2 minggu lepas. Aku menghadiri semayang Jumaat d masjid simpang 3 sia, mimbar menasihatkan bahawa sik semestinya gaji kita tiap2 bulan ya bersih. Walaupun pekerjaan kita halal tapi sik sumanya bersih. Kenak? Mimbar madah walaupun pekerjaan kita halal tapi jgn yakin ilak gaji kita bersih sebab ada masa dan waktu kita bekerja ya kita sik kerja mena. Kita polah keja lain cthnya kita ngular, polah keja lain atau erti kata lain makan gaji butak. Jadi dari sia la mimbar madah gaji kita sik 100% bersih. Utk membersihkan harta2 gaji2 kita tok tiap2 bulan maka kita wajib membayar zakat harta. Mok tauk lebih lanjut pasal zakat harta pegi la website tok.

Bah ngan tok jak dolok. Lak nyambong gik.

Lagu yang aku layan:

Kali ini kusadari
Aku telah jatuh cinta
Dari hatiku terdalam
Sungguh aku cinta padamu

Cintaku bukanlah cinta biasa
Jika kamu yang memiliki
Dan kamu yang temaniku seumur hidupku

Terimalah pengakuanku
Percayalah kepadaku
Semua ini kulakukan
Karena kamu memang untukku

Cinta ku bukan cinta biasa
Jika kamu yang menemani
Dan kamu yang temaniku seumur hidupku
Terimalah pengakuanku

Afgan - Bukan Cinta Biasa

Ada gerek dah?

Sekian.

3 Responses to “What i've done?”

Aku rindu juak nak Qiamulail eh :(

achika said...

waseh congratulation... :P ne tuju D90 ktk? kenak make canon?

cokobi said...

nya mok bejinak2 ngan canon bah chika..ehekk!! jadi geng kmk! eheheh