Nov 13, 2009

Rombakan

Salam,

Dah seminggu 2 ari aku sikda updek blog. Kali tok bok ada idea nak updek blog. Dalam masa seminggu ya sikda idea langsong nak updek blog. Apatah agik benda nak d cita gik. Sikda idea terus. Ati kuat nak updek blog. Tapi kali tok dah ada idea. Dah ada cita sikit nak dikongsikan bersama.

Aku nak polah rombakan dalam bisnes aku nektok. Aku nak molah rombakan yang bakal aku sik diat blakang gik. Dengan izin Allah aku ingin molah rombakan besar dalam idup aku juak. Aku akan mulakan hari tok (Jumaat) utk molah ya suma. Aku akan usahakan ari tok juak. Tapi b4 ya aku kenak padah ngn Yan dolok lah hal tok. Apa benda akan aku polah? Rombakan apa? Jawapan ya klak akan aku padah mun benda dah jadi. Benda lom jadi aku sikpat nak padah more details la. Dah jadi klak akan aku announcement kan yer ayat BI ada imbuhan. Ok. Just nak madah benda ya jak sebenarnya.

Ada cita lain gik. Ekceli aku dah lamak merati orang amik wuduk. Sampei aku skali yang keliru. Aku nak negor tapi sikkan nak negor org tua. Sik taukla nya ya tua ka sik. Ada juak orang tua yang salah amik wuduk. Aku salu diat yang mana didahulukan dikemudiankan dan sebaliknya. Nak tegor klak takut lain gik jadi oleh kerana sidak dah besar dah pun. Pandey pikey. Pandey2lah mengulangkaji balit gne cara berwuduk. Wuduk dah sik sah apatah lagi ibadat yang bakal nya molah. Ya memang satu tanggungjawab bagi aku seorang muslim utk menegur tapi kinek tok orang susah nak di tegor. Lain gik jadinya klak. Jadi utk mengelakkan dpd benda ya terjadi maka suroh nemiak kecik jak negor. Sak nya da asa malu kit. Nya nak molah apa2 ngan nemiak kecik pun pk 2 kali.


Gambar tok aku mengeluarkan lebeh kurang RM 50 utk shot mcm tok(upah pak tambang penipu). Masa aku amik gambar tok dalam perauk tambang. Masa ya sik tauk brapa pak tambang ya ngecas so nait jak la. Amik jak gambar yang jarang org amik. Bila aku diat balit gambar2 yang aku amik ya suma sikda gilak idea aku nak molah gne. Ada aku upload sigek dlm flickr. Ya pun idea sik seberapa. Tapi bila aku diat gambar tok + aku nak ngkah petikan daripada Surah dalam al-Quran tiba2 byk jak idea kuar. Subhanallah. Aku pun tkejut juak diat hasil gambar tok sbenanya. Oleh kerana gambar ya sik ku resize(lupak ekceli hehehe) maka tandah jak la nya besar ugak2. Boleh polah wallpaper.

Gambar tok aku simpan dari bln 4 ya tek. Shot yang aku amik rah ranto jeraya umah aku. Aku rasa nak publish tapi ati aku mala madah tunggu dolok. Dari bln 4 gambar sigek tok jak ada rah desktop yang aku sik edit. Rasa nak publish tapi ati kuat jak nahan dolok. Klak bok edit n publish. Tapi bila aku pk balit knak la aku sik publish gambar tok dolok. Tok la hasilnya apabila aku nahan dirik dari publish dolok.

Bah aku pun sikmok nak naep panjang2 tok. Aku suka jak naep panjang2. Tapi ya jak idea yang nak dikongsi tek.

Sekian,

One response to “Rombakan”

kachang said...

selamat berjaya...