Nov 26, 2009

Sunat

Salam,

Selamat malam dan selamat menyambut hari raya Aidiladha atau salu orang madah raya aji. Oh ya.. pasal episod yang bersambong ya klak leh sambong la. Tunggu jak sambonganya klak. Lom ada idea juak nak edit cita pasal sambongan ya. Ok. Kali tok aku nak cita pasal beberapa hari yang lepas.

Bermula pada hari-hari yang biasa. Kenak la aku lemah ilak nektok ka? Apa masalah nya aku tok? Lemah, lembab. Apa ka?? Arghh.. yer.. pa ka madah gia. Lamak dah sik naep blog padah gia. Dolok salu da.. kekekeke.. nektok asa ingga ndah gik.

Bah sikda pa2 juak yang berlaku cuma ada bingong sikit. Sikit jak bah. Sikda pa2 ya. Beberapa ari lepas aku terdiat miak kat tepi jeraya satok sia miak lekak sunat/khatan. Muka nya suka jak ku diat. Suk jak. Kdak sik heng2 kenak bius. Steady lah nemiak sunat kinek tok. Pat ilek2 tepi jraya gik ya sambil senyum2 kekekeke.. Aku asa nak press jak diat miak ya ada juak tapi memandangkan aku tgh drebing masok parking so sik jadi jak aku press nya. Pasya cun2 juak Eus ngan Dedek negor aku dari blakang keta aku. Sidak rah lua. Aku dalam keta nak masok parking. Tiba2 ditakdirkan kmk org betemu ndah tek. Mun sidak dah raon sia mesti pegi Hj Salleh. Aku pun ok jak la. Join skali.

Teringat masa aku berkhatan dolok. Nang olahan aku dari dolok sampe nektok sikpat dibuang. Apabila aku nak menghadapi sesuatu ya mesti aku sebey lok. Tanyak orang sia sitok. Gne asa bsunat ya? Mcm nektok juak mun aku nak tauk apa sesuatu benda ya mesti aku carik tpt btanyak cthnya google.com.my hehe. Bah gne asa bsunat ya ka? Lelaki yang bsunat jak tauk gne asa khatan ya. Rasanya pedih dalam ati tapi tempat ya sik sakit. Camne rasa ya? Pedih dlm ati tapi tpt ya sik sakit. Kenak sik sakit? Sebab dah kenak bius. Bukan batang ya di bius tapi ranto2 tepi batang ya di bius. Aku ngan Aone dolok sama khatan. Sama klinik dan sama hari tapi sik sama masa. Nya dolok bok turn aku. Aku dah lupak dah gne perasaan aku time ya. Bukan dah lamak tapi ntah. Gne aku pande lupak keadaan aku masa ya. Nak padah aku pengsan sikda. Aku cuma heng jak. Bius nya kuat sampe aku leh tdo. Tapi aku sedar la juak. Masa dah setel ya aku leh tyk ngan doc ya "dah ka? jap juak?" eheh. Ya cita dolok lah oh hehehe.

Tapi yalah nak. Dah nama masa cuti tok nang tauk rami nemiak g sunat/khatan rah klinik2 yang berdekatan. Salah sorang yang ku temu ria la tek cth nya. Lucu.

Tadik masa aku turun ke Masjid nak baca Yasin aku ditakdirkan bertemu apa yang aku carik lamak tok. Apa yang aku carik? Jubah, kurta, songkok/kopiah, minyak wangi, seluar dan baju untuk sembahyang. Pendek kata nang kelengkapan untuk sembahyang. Aku sempat juak kakar2 ngan org ya tadik masa lepas baca Yasin nak masok waktu Isya'. Loyar2 mek 2 cita2 la tek aku padah ngan orang ya aku bln posa ya tek bcarik ngan barang tok. Cuma aku sempat temu kurta jak d India Street.

Oleh kerana aku sikda mbak duit tadik jadi aku tahan dolok niat aku nak meli. Insya'Allah aku da duit minggu depan aku meli kelengkapan yang ckp utk aku mengacak dan menghensemkan dirik jumpa Allah.Insya'Allah.

Dalam satu hadis, Rasulullah SAW bersabda, 'Man La Yarham, La Yurham' yang bermaksud ‘Barang siapa yang tidak menyayangi, dia tidak akan disayangi’ (HR Muslim).


Sekian.

One response to “Sunat”

f.loren said...

wakakka. nang sekda rasa kah. plek jak rasa kebas2 jak shelei. kat nak sakit eh mun sik bebiusss..

slamat ari raya aidiladha ad. org raya ktk becerita hal sunat. hahah.

selamat mencarik apa di ingin juak ad.. usaha tanggak kejayaan kata urang