Jan 6, 2009

Sik Perlu Tunggu Kelak

Selamat,

Ari ini saya bangun ahey. Saya rasa mata saya ngantok. Ditambah pula dengan hujan pada pagi tadi menyebabkan angin2 lembab masok ke bilik saya dan hinggap ke otak saya dan menjadikan saya lembab sekejap. Selepas ujan berenti saya rasa pening2 kemudian saya bangun dan angkat dari katil terus pergi mandi di dalam bilik mandi. Saya memberus gigi mengikut urutan atas bawah. Itulah yg saya lakukan setiap hari. Kemudian saya mandi, saya gosok itu ini dengan menggunakan sabun Detol yang saya beli seminggu yg lepas di Watsons Sarawak Plaza.

Selepas 15min saya pun keluar dari bilik mandi. Saya rasa begitu segar. Mak saya pun ngerepak padah "oi ahey na bangun..org di kedey nun sik di tangga ko molah keja". Hmmmm.. itulah mak saya. Pukul 11 pun nya padah ahey. Saya terus polah sik dengar apa di kerepak mak saya. Terus saya sarungkan baju Nike kat badan saya dan masok loa dalam jenama Byford dan seluar Chargers. Saya nak molah aek tapi saya rasa nak tegok aek jak. So saya pegi dapo terus saya tegok aek sejok. Kemudian saya masok dalam bilik dan online sekejap. Melihat alam saiber seperti biasa. Tekan ini tekan itu. Oh sunyik jak channel #kamek pagi tadik. Banyak bot down tmasok bot aku skali.

Aku sik lalek terus aku setat kreta pakei remote ctrl. Panas enjen dolok. Main ngan pusak jap. Tangga keadaan sekeliling umah. Dah ok saya terus turun. Nak agak mem dolok tok. Tp sbelom ya amik minyak wangi mem lok. Nya mintak amik minyak wangi antar ngan nya sebab nya lekak balit dari kantin sidak so baju bau asap. "Btuah na manusia tok". So aku sik lalek. Gik ngambik benda ya sikda hal pun. Kedong aku ngagak nya juak. Sampei jak di umah nya terus nangga abang nya ngulor minyak wangi nak di order mem ku tek. Sempat juak kmk 2 kakar2 hal keta. Dlm 10 min cmya terus aku jalan. Sekitar Kuching ok. Sikda masalah pa2. Dlm masa 30min pasya sampe ku di Simpang 3. "Jp.org tua ya gik ada". Hmmm..tunggu la aku kat debah sementara pengarah mem aku lom kuar. "Bagus aku turun ahey jak sik ku betunggu camtok", ngerepak ati aku. 30min gik cmya bok telus mem aku. Terus g makan. Rasa nak emo da juak ku nunggu lamak gia. Tp aku sabar. Polah jak hepi tp nang hepi pun. Sik tauk pa benda di hepi aku. Biasa jak kali.

Lekak ngisik perut aku terus ngantar mem pegi keja. Dalam pjalanan balit ya mem ku cita pasal minyak wangi ya. Nya kol mak nya mintak berik ngan aku minyak wangi so dat dpt berik ngan nya. Tp mak nya salah paham. Mak nya pk nak berik minyak wangi ya as a present. So mak nya tyk ne kotak. Lekak di explain bok nya paham. Terus mak nya ngerepak "mun lah nya ya jodoh kau kelak ada ndak ka nya nak nganta agik ka. Nektok manis2..kelak2 lain". Aku senyum jak dengar mem ku cita gia. Mem ku padah mak nya nang salu ngerepak melelat cita lain. Aku pun senyum sinis jak dengar pa di padahnya. Lam ati aku madah apa yg tajuk kali tok madah. Aku take it easy. Aku paham. Org tua mok the best for anak sidak. Tp mcm2 la aku pk tek. Mun la tang ada nya gugok ke tangan org lain pasya mulut mak nya masin kira nak nganok aku pasal ya tapi gugok ke org laki lain yg jodohnya tek gne ndak ka asa oh? Aku sik brenti senyum. Last word yg aku pk pasal ya sik perlu tunggu kelak nak masam, kinek tok dapat. So don't underestimate penganggur yang berpotensi mcm aku. So lekak ya aku plan balit ke kedey lah nangga perkembangan.

Pagi tadik da cina kol aku nak ngantar plywood. So plywood pun ada di kedey. Sidak tengah masang kat studio aku dan polah sigek kaunter. Pintu pun dah sampe. Minak nak masang jak gik. So esok siap lah studio aku. InsyaAllah. Seterusnya mcm biasa aku lepak2 di kedey dlm masa 45min gia. Terus aku ter pk pasal 'Lightbox', studio lighting dan 'Backdrop'. Lalu aku pecut pegi Top Photo tp b4 ya aku da g Empress Studio tapi agak mahal utk 2 benda ya. So di Top Photo tek rega Lightbox agak memuaskan dan sedihnya sikda Backdrop. Terus aku kol boss bila nak beli. Dah rondeng2 suma so esok pagi lah beli Lightbox ya. Aku terus cau. Sampe umah dan online.

Sekian.

No response to “Sik Perlu Tunggu Kelak”