Jan 25, 2009

It's Been A Long Time

Salam,

Dah beberapa hari sik update blog sebab bz melampau dan sikda masa. Ada masa tapi utk relax jak. Sikda pian nak naep. Sik larat. Beberapa ari lepas banyak benda terjadi. Kedey especially dah nak siap. After Chinese New Year bok sidak cina signboard anta signboard kedey aku. Barang yang sempat di beli is perabot jak. Utk dijual lom sempat. Cina nutup kedey dah huhuhu..

Ok, after beberapa ari yang lepas aku ngan A1 carik perabot di area MJC. Kedey ya nang jual barang2 utk bukak bisnes mcm almari, rak, meja, hanger, troli dan mcm2 lagi. Aku sempat sembat glass display 4'x 5'pake aku ngkah dak hard disk, ram, pendrive dan mcm2 lagi. Seterusnya kmk 2 pegi ke kedey secondhand. Sia ada jual mcm2 barang 2nd hand lah. Barang2 umah la byk. Sigek aku sembat sia. Meja k ato komputer. Rm50 sahaja. Ada gik yang aku bekenan sia. Seat honda EG8 setauk aku lah. Seat depan jak. Sik sempat amik gamba. Panas ari hehehe..

Seterusnya pegi kedey perabot. Ini utk office saya dan bahagian luaran. Carik barstool utk bahagian netsurfing. Seterusnya pegi kedey rak lagik skali. Tok tempat lain. Rah area Green Road. Ada jual rak2 utk kdey. Rak besi. Selesai sudah pegi sia sempat sembat 3 jenis barang. Rak besi 2 igek, netting besi sigek dan hook utk gantong barang 20 igek. Lepas ya plan nak carik meja gik tapi ari panas gilak ria. Haus geruk dan balit jak la. Sempat singgah di kedey 2nd hand rah jematan gantong sia tapi sikda pa2 nak di beli sia. So balit kedey jak la.

Keesokan ari nya plan nak carik kusi. Kemudian aku agak A1 dan pegi kedey perabot ranto2 sia. Sikda nemu. Sikda polah pa2 juak pegi kmk 2 di Bandar Baru Samariang. Sia banyak juak kdey perabot. Kejadian ari ya apabila dalam kedey perabot ya nemu barstool yang cantik. Aku try nak lift-up nya pun kusi ya skali tek knak gagang rak kacak dan mahal. Alu patah. Ya sidak pekerja sia nangga2 dalam pa benda bunyi besi gugok. Aku matah benda ya k cover so aku tunggah org keja sia nak amik meja kekekekeke.. Lepas dlm 5 min cmya aku ngan A1 terus cau lah. Pa tunggu lamak2 sia. Da nya mintak ganti klak. Bis cita aku hahahaha.. Org kedey ya dah prasan juak benda ya patah. So terus pecut g kedey anta meja ya tek dan terus balit. Sikda polah pa2 juak. Malam ya lepak di kedey. Aku invite Matsap dan A1. Kmk orang testing softbox yang aku dah beli ria. Testing studio juak lah. Hasilnya...















Esoknya sikda kejadian apa2 juak. Just tunggu barang perabot di antar ke kedey jak la. So glass display jak lom diantar. Maybe lekak CNY bok diantar. Itu saja lah dolok. Kelak invite g doa selamat kedey.

Sekian.

3 Responses to “It's Been A Long Time”

cokobi said...

oh jeles.... cantek!

Yahhh!...dah siap pun kedei eh ehek. Lak boleh laa ngabas ko sia hoh ehek. Ku nak main lompat2 kedak ya juak ehek XD

AcHiKa said...

haa ad dah bukak studio? waaa~~ kacak eh~~