Jan 11, 2009

Hujan Lebat Mengganggu Aku

Salam,

Marek ari kesejukan aku melihat dunia. Bangun2 jak dah dengar bunyi ujan. Awal ku bangun marek. Kol 8.30. Ari sik keja bangun awal. Ari keja bangun ahey sikit hehehe. Seperti biasa aku bangun mandik gosok gigi gusok anu dan itu. Lepas ya aku brekfast minum nestum madu. Sedap. Rasa nak lagi p tunggu esok pagi bok dpt gik.

Pasya aku nak g kedey lah cam biasa. Start enjen keta k remote ctrl, tunggu enjen panas jap, main2 ngan pusak jap, berlari sekeliling. Pasya panas dah asa enjen keta bok ku turun. On the way turun area kmk org tok nang koat pasang aek di sungey ya. Dah juak aek pasang, tambah gik ngan ujan lebat. Adeh.. ne ndak luar biasa jak upa aek sungey ya bila pasang. Pasya aku stop jap nangga pemandangan area sungey ya..ish ish ish..tinggi na aek. Mesti tkayo2 jak ikan pegi ke sawah padi area sia juak. Esok2 kerin ya banyak ikan kat sawah padi ya. Ukan tikus jak banyak. Ikan pun banyak.


So lekak ya aku turun pecut g kedey. Sesampei jak di kedey ya nangga kontrektor ngecat lis pinjan. Nya demam ritok so balit awal. Yang aku eran sorang demam suma balit la? Nak lain ya balit juak la tek. Ya ku eran ya. Gasak ko sia. Sik lamak pasya Yan ngan Mak ku sampe nak pasang kipas ngan lampu. Drill siling tebok lubang pa suma. Pasya pasang lampu dan kipas.

Lebih kurang 5 jam pasya (kol 5.oopm) aku pun cau lah. Nak ngan mem ngantar collegue nya balit Pahang. Dapat transfer balit ke kpg halaman. Bagus lah. Setiba jak aku di umah nangga gik area jematan ya nang tinggi gik aek dah. Asa jeraya ya atas sungey jak. Raget jak upa. Ari pun ujan lebat. Sejok2 jak asa. Geram2 jak asa haeuhauehuaea..



Malam ya aku kuar lah ngan mem g airport tek. Lekak sejam pasya ujan semakin mengganas. On the way pegi dinner kmk 2 nangga eksiden lah. Tebalit kreta ya. Mangsa nang tegurin tepi jeraya. Aku sik sempat nak amik gamba sebab sikmok molah jeraya jem gik. So aku drive through jak la eksiden ya. So destinasi kmk 2 pasya g Bombastic Cafe. Sebuah cafe yg tpt utk kmk 2 makan western food huhuhu..lapa dah perut tok eh. Lom makan gik tok. Dahla sejok tok. Gne ka?

Oh ya sebelum mengakhiri blog ari tok.. malam kelak ada important match, Manchester United vs Chelsea kol 12 tgh mlm. Siapa akan menang? My prediction is Man u 2 - 1 Chelsea. Goodluck!

Santapan utk hari ini..


MREEEOOOWWWWWWW!!!~

6 Responses to “Hujan Lebat Mengganggu Aku”

cokobi said...

2-1? ehek...aok 2-1 kali...p chelsea 2. ehekk...memew mamam cicak menn!

adly said...

heuahaa..ilek lok..nunggu malam klak main..prediction jak ya..

AcHiKa said...

comel~~~suka nengok nyeng ya~~~ lak mek culik nya ad aaa~~~

aOne said...

ku marek menghabiskan masa ngato pc ku ya.. ekeke.. oo.. MU celen chelsea ka??? xla ku tauk brapa.. ahaha.. mls gk dh nk gago.. ekeke

Yobihh terok juak ujan di kch nun hoh..
*Ps/ ko sk join pusak ko makan cicak tek? ekekeekeke..

adly said...

liza - comel oh? ukan cute? hehehe colek la mun dapat.

aone - dah ok ka?

siput - aok terok juak eh...ujan sik brenti jak2..ne ndak nait aek.. aku makan biskut cicak jak..heuahuea