Jun 23, 2010

Berita dari Andi

Salam,

Beberapa ari lepas aku dikejutkan dengan berita dari Andi. Andi = Keandian. Aok nyalah. AKu tkejut baca status fb nya menyatakan bahawa kakanda nya kembali ke Rahmatullah ari Sabtu lepas mun sik salah aku tgh ari lah. Lebih kurang mcm ya. Aku terus call nya tyk nya mena ka sik. Yalah sikkan org nak bguro benda gia nak. Aku call cuma mintak kepastian n pasya aku nak ucap salam takziah. Aku terus janji ngn nya mlm ya aku agak nya lekak Isya'. Malam ya lekak isya' aku terus agaknya dgn Aone d kpg sbb jenazah ada d umah belah laki. Sikda di umah dipun. So sik susah juak nak carik umah nya sikit jaoh dari umah Man antu. Sesampey aku terus aku sedekah Surah Yasin dan di iringi doa2 buat Allahyarhamah. Semoga Allahyarhamah bersama disisi orang yang beriman. Pemergian kakanda Andi memang sik dijangka oleh Andi dipun sampe nya stress ria. Asa sik cayak gilak. Akibat? Melahirkan anak. Lemah gilak dah sampe sesak nafas dan Allah tunggah nya balit. Kita sikkan sangka bila kita di tunggah balit. Tapi yalah. Bila2 masa jak bah.

Aku mlm ya asa sikmok blt dan aku terus plan nak tdo d umah Andi memandangkan dak bapak nya kakak nya sikda balit umah so aku neman nya tdo d umah. Sik nyaman ati juak tinggal nya sorang. Pengebumian dilakukan keesokan harinya lah. Aku dgn Andi juak pegi kubor. Aku tolong juak sikit2. Tapi sikdalah aku nak nganjong jenazah masok lam kubor. Sapa la aku? Aku tolong2 matah keranda jak sikit.2 Aku suroh Andi turun ke liang lahad tapi nya sik konpiden. So sikda hal. Dak bapak nya ada. Masa jenazah diturunkan ke liang lahad aku sempat noleh Andi yang berada diblakang aku. Nya sedih. Sikpat nahan asa nak nangis. Nya terus nangis tapi sik la over. Cuma biasa lah. Kita manusia sikpat nahan rasa sedih. Aku diat dak kakak nya lain ya suma sedih. Adik nya sedih. Nya pun sedih. Bapak nya pun sedih. Apatah gik laki kakak nya dipun yang nganjong jenazah isterinya masok liang lahad ya gik la sedih sik terkata. Laki nya juak ngkah tanah rah mulut jenazah isteri nya, tutup liang lahad dengan keranda yang dibukak, patah2 tadik dan kemudian ditutup dgn tanah. Aku sik terkecuali diat benda gia nang sedih juak. Mok2 juak aek mata aku ngaler diat tp aku dapat tahan. Nasib aku pakey spek. Mun sik nak ka dah nampak aku turut serta nangis dalam upacara ya..heheh..

Lekak ya settle suma aku dah kepak juak. Aku padah ngan Andi aku balit. Klak insyaAllah aku datang gik. Gikpun aku tengah bizi juak nak ngurus hal org kawen tok. Ada outdoor session juak tok. Ptg tok ada outdoor session. So aku dah pegi ke lokasi tpt cne nak amik gambar pasya ya jak la.

Sekian.

No response to “Berita dari Andi”