Jul 2, 2010

Awal

Salam,

Beberapa ari dah sikda blogging. Tahap bz lom tentu bz tok. Sikda masa nak blok. Tok la saat ahey nak blok. Ada beberapa cerita aku nak cita. Cita pasal keja? idup? hmm.. sik pasti. Aku sebenarnya sikda idea juak tok nak naep apa. Yang ada bmain lam palak ku tok "mena ka?" Mena ka apa? Mcm2 yang mena ka dlm otak ku tok. Apa2 yg ku pk. Tapi aku sikpat nak pk ilak. Jgn di pk ilak kata Kueh. Ok.. jgn di pk ilak la. Pk boleh tapi biar bpada2. Pada sapa? Pada Nya.

Bbrapa ari lepas aku byk bermimpi dlm tido ku. Suma nonsense. Sikda motif tapi bila pagi tadik aku bgn dan aku sedar bahawa mimpi semalam plek. Aku pandey teringat dgn seseorang. Olahan nya mcm Kueh tapi bentuk tubuh fizikal atau orangnya A.S. Crita bmula dari sebuah bus stop. Pada mulanya kmk 2 bjalan nunggu teksi. Beberapa org laki di sia kakar sama dirik. Aku dok diam jak. A.S ada d sblah aku. Aku rupa mcm dingin jak masa ya. Tapi tetap ilek. Dah sik lamak pasya bbrapa orang laki ya tek kakar ngn A.S. Makin lamak makin mesra jak upa kakar. Lekak sesi suai kenal. Aku nak padah sakit ati boleh tahan juak sakit ati. Tapi aku diam jak. Aku sabar.. Bila dah lamak mcm ya aku pun rasa plek. Aku rasa mcm knak ignore. Makin rancak sidak tok kakar. Mcm aku di ignore d sia. Aku terus bdiri dan terus bjalan meninggalkan sidak ya. Aku pegi tpt lain. Aku nak tunggu teksi tpt lain. Disebalik ya aku dgr suara org nunggah. Mcm nahan aku dr pegi. Aku polah sik layan. Moody. Aku rasa mok sorang2. Tapi bila nya nahan aku terus nya pegang tangan aku madah jgn pegi. Aku slow down. Aku terus padah aku nak carik teksi tpt lain. Nya terus madah "ekot kmk.. sitok da tpt tunggu teksi." Aku ekot juak. Tapi mmg benar tpt ya memang byk teksi.

Lekak kmk 2 masok. Mood mimpi ku berubah. Aku berada di sebuah masjid di tanah Arab. Aku sik tauk masjid ne. Aku tauk aku tgh semayang. Dgn suara pak imam nya aku dpt tauk ya di masjid tanah Arab. Samada Dubai, Saudi atau Mesir. Hmm.. masa aku semayang ya nak sujud ada pak arab dr blakang mcm nyondol. Aku paham sebab tpt ya nang sempit. Bila semayang memang saf rapat2. Dr dpn tepi sampe blakang nang rapat. Ada ruang nak sujud tp limited. Sik lamak pasya aku bgn. Apaka mimpi aku cmya tek?

Cerita lain.. aku tauk pa knak nya suka diat Awal. Aku penah dgr nya padah nya ada kawan kdak muka Awal. Tapi nang mena muka nya kdak Awal. I know.. her secret lover.

Sekian.

No response to “Awal”