Jul 26, 2010

2 Bulan

Salam,

Masuk bulan tok dah 2 bln aku sikda dpt payment apa2. Cuma sedikit kesengsaraan dlm senyuman aku jak. Mcm2 aku plan dolok nektok dah tertangguh. Aku rasa sikit tensi di sitok. Sikit jak la. Tp sik memeningkan palak aku. Cuma bila angin masok palak yala nyuroh penin. Nasib ada mok urut. Mun sikda alu la sakit gia jak. Knak oo? Payment lambat eh? Dolok mun sik salah aku lancar jak. 2 minggu aku dpt tunggu. Sikda masalah aku nak ngeluar modal. Tapi bila nektok dah takut2 aku nak ngeluar modal. Lebih2 gik atas akaun orang lain. Mun akaun aku sik hal. Tok akaun org. Apa2 payment kita sik tauk juak. Aku cuma mok tauk what happened jak bah? Kenak amik masa lamak kali tok? Ada apa2 ka? Padah lah nak?

Aku masih ingat benda2 yang aku polah dolok. Pakey duit aku tp org lain yg dpt untong. Aku tek kerugian. Duit sik dpt balit. Lelah2 aku keja di padah sikda polah keja. One thing dia mok tauk. Aku sik keja under nya. Telah dipersetujui kita bekerja sama2. Bukan atas dasar sapa bos sapa kuli. Tapi bila part tok. Adehh.. sakit juak palak ngenang. Ntah apa gik ka yang sik di puas ati sia. Mun kejadian mcm tok terus menerus so aku decide nak rewind balit jak la. Its ok. Aku dah tauk cara sikit. Lamak ne aku blajar benda ya. Dapat settle ya.

Oh ya.. beberapa ari lepas aku pegi Jongs Crocodile Farm. Lamak dah sik g sia. dah besar dah tpt ya nektok. Dolok aku g gik kecik, kecik juak tpt ya. Kali nya ngekot peredaran tumbesaran pembesaran kali nak..heheh.. Ada beberapa shot aku amik. Sikda mbak DSLR. Aku pakey BB jak amik. Gelik2 juak diat boyak. Lamak sik diat boyak. Tok diat boyak live gik. Oh ya aku sik pegi keseorangan. Aku g ngn kueh. Kmk org enjoy di sia. Release tensi sikit. Ari bagus juak. Sik brapa nak panas. Sik brapa nak sejok. Sedang2 jak. Gik pun tpt ya nang dipolah kdak dlm utan juak. Besar dah nektok.
Shot beberapa ikok anak2 yang mek orang tinggal sia.


Isu blog. Aku dah malas nak klaie pasal blog dan klaie dalam blog. Aku rasa blog tok cuma pakey aku luahkan apa yg aku buat. 50% memang benar. 50% ya bulak. Nak bulak ya mun di cayak nang lurus bendol lah nak. Bagi aku mun nak cita hal cinta2 dlm blog ya mungkin agak kurang dah. Sebab dolok bila aku cita pasal benda gia sikda yg appreciate pun. So nektok sik pelu la aku nak cita hal benda gia. Bagus aku simpan jak tpt lain lok. Lak2 molah gik. Mun ingat lah. Sikda nama dlm blog aku sik bererti sik di appreciate. Perlu mok padah juak ka? Some story are better left untold.

Sekian.

No response to “2 Bulan”