May 11, 2010

Mengungkap Jawapan

Salam,

Selamat bertemu kembali dalam blog aku yang diupdek kini. Beberapa ari lepas aku bz la juak. Aku g KL. Beli bebarang utk di seplai. Byk dan berat. Selain dpd ya aku meli adala beberapa igek utk kepentingan ku pun. Salah satunya utk bebisnes juak lah. Barang utk kepentingan aku nang sik jaoh dari berbisnes. Adakah aku tok nang suka berbisnes? Hmmm.. dolok aku ada cuba nak jawab soalan ya tapi kini ku sadar ku diantara kalian yang berbisnes lah. Ok lupakan hal bisnes.
Tok salah satu barang baru yang aku beli. Model tok dah lamak, taun 2008 tp masih laku gik kinek tok.

Masa aku d KL ria aku bertemu dgn si dia. Aku tunggu nya di Pavilion tp nya g Times Square. Aie.. gne ya? Ktk lamak da diam d KL sik tauk cne Pavilion. Mok kmk ngkah tanah rah daie ktk ya oh? Mok sik? Ehehehehe... Ari ya sik lamak ne kmk 2 btemu. Jap jak. Sempat antar nya blt takut pa2 hal ngn anak org klak nak. So aku sacrifice dirikpun antarnya walaupun aku org kpg tp nya org KL pun sik tauk cne jalan d KL hehehe...negeh oh? Oke...

Terbaca dr blog Aya. Padu knak tag. Lamak dah sik nyengok blog org ari tok pande nyengok ndah. Semadi tiba2 nak explore.

1) Adakah anda ade lesen memandu?
ada. B2, D.

2) Bilakah anda amik lesen memandu?
Aku stat amik lesen dah beberapa taun yang lepas. Since aku kuar dr skolah. Umo 18. Nektok dah kat nak 9 taun dah berlesen memandu dan 10 taun memiliki lesen motosikal.

3) Berapa lamekah pengalaman memandu anda?
Sama seperti jawapan no 2.

4) Pengalaman pahit ketika memandu...
boh padah ketika memandu, time amik lesen motosikal dolok pun pakey helmet sik di ikat atau dikunci. alu knak tegor pak J suroh kunci dolok. Nasib sikda pa2. Selain dpd ya sikdalah. Alhamdulillah. Berhati2 di jalan raya. Selamat hari raya.

5) Pengalaman manis?
Mmm.. pengalaman manis apa tok? memandu kah? Bila dpt lesen dpd JPJ ya lah. Yala pengalaman manis.

6) 3 Tabiat ketika memandu
3 jak? knak sik banyak2? hmm.. tabiat ketika memandu aku biasanya aku ilek jak. Pemandu berhemah jak. Pasang lagu. Mun boring dengar lagu pasang org ngaji. Most of the time nang pasang org ngaji sbb senang menghafal surah al-Quran mcm ya bagi aku lah. kemudian aku suka merati org dalam keta. pasya driving sblah tangan jak tapi tangan sbelah rah gear lah. Salu nya mcm ya.

7) 3 pantang time memandu
Pantang time memandu ada org hon, pasya orang memandu kat depan ya slow ilak belok walaupun dah berik signal sbb aku driving semi laju. Bila nak belok ya belok jak terus apa la nak lambat2 carik lubang ka apa. kemudian org berenti rah depan secara mengejut pasya nya belok sik berik signal.

8) I nak tag-
sikda tag sapa2. sikda org baca blog ku tok. mun ada silalah copy ini utk menunjukkan anda membaca blog saya. kalau dah polah sik perlu gik. makseh.

Aku ada sigek lagu. Lagu yang mun sik salah aku dah lamak. Tapi sikpa. Aku mok juak nak post lagu dlm blog ku kali tok sbb dah lamak dah aku sik blog pasal lagu.

Seandainya kau tahu betapa
Ku sangat inginkan dirimu
Seandainya kau tau
Apa yang ada di dalam isi hatiku

Akankah bisa ku nyatakan
Rasa cinta dalam hatiku
Dan apakah bisa ku nyatakan
Bahwa kaulah yang terindah
untukku…

Masih disini menantimu
Berharap kau akan memikirkanku
Masih disini menunggumu
Menanti jawaban atas cintaku

Masih disini menantimu
Berharap cinta kita kan bersatu
Masih disini menunggumu
Menanti dirimu kembali
Untuk ku…
Ungu - Disini Untukmu

Utk ktk... kmk mok ktk tauk bahawa ktk jak yang memahami kmk lebih dr yang lain.

Sekian.

One response to “Mengungkap Jawapan”

coklat stoberi said...

3 jak? knk sik banyak2? kekeke..lucu kitak tok..

makseh dedicate lagu tok k kmk..yerrrrrr