May 25, 2010

Tudoh

Salam,

Bisnes aku bjalan dgn bagus. Sikda masalah tentang bisnes aku. Cuma aku sik tauk apa masalah dalaman yang melanda kmk org tok ka? Spt yang aku cita pasal blog ku yg lepas, memang ada struggle sikit. Susah mun biz partner sik cayak lebih2 gik bila part duit. Peruntukan yang dpt dpd sumber aku. Bukan nak madah ya duit aku cuma ada peruntukan dpd sumber yang bagus, yang sedia membantu. Cuma cara handle sik professional. Bila sikda akauntan yang bkerja dalam organisasi memang susah. Aliran duit ya kita sik tauk gne. Mun aliran duit ya dikontrol oleh seseorang, nya akan pakey duit ya utk peribadi. So aku pun pk mcm ya. Event nya pun pk aku gia. Peruntukan yang lepas memang dah lepas. Dah setel dah pun. Nya masih ungkit dan tudoh aku pakey duit ya utk mcm2. Apa bukti yang nya madah aku pakey duit ya utk benda personal aku? Aku blur juak.

Sik tauk juak bila dah main tudoh2 gitok jadi. Knak nya sik blur. Patutkah aku ngesor akaun bank yang menunjukkan aku dah setel past payment? B4 aku polah ya tunjok nya pun akaun lok. Bok ku polah benda yg sama. Maok sik nya tunjok akaun nya? Aku rasa sik. Sebab aku tauk akaun nya bterabor. Duit co. d pakey utk peribadi. Aku sikpa. Aku keja sorg2. Akaun atas nama aku. Gne2 pun aku pande pikey. Come on la... aku sik bodo la. Mun aku nak invest pun sik brani aku nak invest belasan pulohan ribu. Apa main invest kecik ya. Mun aku nak invest juta terus. Serius la. Mun aku stakat suka2 jak nak main benda ya nak tunjok bukti formula ya betol ka sik cukupla aku main ribu jak to be exact RM3k. Ya pun duit aku pun. Aku gadey kemre nikon aku utk diat formula ya. Dah terbukti benar formula ya sampe aku dpt balit modal serta profit skali. Come on la... Aku sik pakey la duit company utk benda2 mcm tok. Bagus aku simpan duit ya aku kembangkan gik bisnes aku. Aku gik pandey pikey. Aku gik mudak. Otak aku sikda 100% marketing. Gik ada peratusan aku ke management, executive bla bla bla.

Akhir kata jgn main tudoh sebarangan. Jerat dipun ya. Mungkin aku sik tauk. Tapi Allah tauk segala2nya. Kita ada masa. Ada masa kau ada masa aku. Mungkin tok masa kau lah. Klak2 ada masa aku gik. Pasya ada masa kau gik tp bukan cita best. Mungkin masa kau ya cita sik best. Mungkin mangkak idong ko pun kali. Sila jak.

Sekian.

2 Responses to “Tudoh”

Amni said...

hee... da urang ngereco...

puasati ngerepak pok.. biarlah pok.. biar Tuhan mbalasnya.. :)