May 16, 2010

Kembali Beraksi

Salam,

Beberapa ari lepas kembali ke dunia seni fotografi. Tahniahlahhh... tapi aku sik pakey nikon gik dah. Aku dah k Canon. Sik bererti aku lupakan Nikon. Nikon was the best among the best. Y i choose Canon? Rami kwn ku tyk knak pileh Canon? Sebab aku sorg jak k Nikon jadi lens klak aku meli utk ku pun. So dr sia aku asa kurang kit la. Mun aku meli Canon atleast rami geng2 pakey Canon dpt share lens. Dpt tukar2 lensaaa. Okeh.

Job ptama aku ria k kemre baru ialah amik bday nemiak. Bukan nemiak la. Sik juak nemiak ne. Adala nemiak juak. Sik suma nemiak bah. Pada mulanya aku sampe di tpt kejadian aku dudok2 lah. Nunggu ketibaan para tetamu. Masa ya aku sorg bok sampe. Aku ilek2 lok. Dudok semadi nunggu waktu maghrib. Bila datang bday girl n boy ya mula2 bday girl ya jelin aku pasya bila aku agak aku padah aku official ktk org jadi nya tiba2 berubah persepsi muka. Jadi ok. Mun ndak nya jelin aku kdak singa. Adehh... penah la singa jelin aku? Sikda penah. Anggap jak gia. Tp mcm biasa.. aku cool jak. Senyum jak. Sedekah bah. Sik salah.

Pasya acara bermula. Rami la dak saudara mara nya datang. Suma seksi2. Lebih dikatakan mlm ya nang majoriti pakey skirt kecuali lelaki. eheh... Muka sidak suma spesen. Aih keluarga dak ne tok ooo? Loaded la juak. Tp bajet utk fotografi nang kurang lah. Sik byk. Sikit jak. Tp syukur alhamdulillah aku ada job utk fotografi. Bila org bajet sikit maka bajet sikit la performance. Bila bajet besar nang bajet besar la performance nya. Tak gitu. Berbaloi dgn cara pembayaran lah.

Mlm tadik pun aku ada dijemput kwn ku dtg amik gambar bday anaknya. Aku sik sangka anaknya tek dah besar. Adeh... 6 taun dah anaknya. Wooo...kacak anaknya. Mpuan.. kiut da muka. Ada sik aku amik gambar o? Adaaaa... ehehehe..
Tok gambar anak laki nya. anak mpuan nya cute n cantek.

Tok kawan aku. ya anaknya tek. tok ptg tadik kmk org g outing. lamak sik outing.


Ok.. 1st job aku dah setel cuma client aku tek rindok diat "photobook" yang aku polah utk nya. Aku buat yang 24 pages ajak. Nya sik puas ati sbb rindok ilak so nya mok mintak aku polah size A4 gik. Retinya aku nambah gik la. Nampak gayanya positif feedback dpd client aku kali tok. Byk2 events aku lom ada org puji kdak tok sampe mok molah gik atau reti kata lainnya a good compliments to me lah. Mun sik gia sikkan nya belalak maok agik nak. Sikpa sidak ya loaded juak bah. Sikda hal ya. Gambar photobook ya klak aku upload. Sikda amik gambar photobook ya. Gik gago ilak kebelakangan tok. Time tok dah sempey juak nyawa aku dah. Blog tok aku polah dari pagi tadik tp lom di publish. So kira tok sik panjang ilak tp lebih lamak compose bbanding pro limak kali. So aku tdo lok k. Nite2 ktk.

Salam.

2 Responses to “Kembali Beraksi”

ztie said...

cmne molah photobook?

egophone said...

kiut.kdk muka abahnya juak.