Mar 28, 2010

Masa Untuk Tido

Salam,

Dah beberapa ari sikda belok so ari tok mok start gik. Dah ada idea dlm 3 ari marek dah. Cuma lom madak gik nak ekspressikan dlm belok tok. Aku ditipon oleh kakak ku tanyak pasal Surah Yusuf dan Surah Maryam. Hmm.. aku pk2 blt pa knak nya tyk surah2 ya. Bok aku ingat nya pregnant. Aku terus padah ada lam pc ku nun. Mun maok nak bagus klak ku download gik. Nya padah sikpa. So berik yang nak dah ada jak la.

So ari Jumaat yang lepas aku solat sunat Jumaat di masjid kat simpang 3 ya. Parking space nya dah lain dah kekeke.. Lucu jak upa. Tang molah tawaf jak upa jeraya nak g parking ya. So dlm kesempitan parking gia tek ada juak manusia pintar parking keta nya tgh2 jeraya. Byk ada parking lot sia nya mok park tengah jeraya. Nang pande manusia ya. Oleh kerana ari Jumaat maka sabar jak la. Mcm biasa time dgr khutbah ya mata aku pande liar ncarik org tdo. Nang rami org tdo. Yalah masa untuk sidak tdo. Dgr ka sik dgr lantak jak janji tdo. Gia lah upa nya klak bila nya kakar org nak d kakarnya tdo. Gne nya asa?

Mun nak tdo ya blt umah lah. Mun dah solat sunat Jumaat tok mesti datang sebelum azan solat Jumaat, dgr khutbah, sik klaka time khatib baca khutbah dan solat sunat 2 rakaat. Aku ada cara nak nyuroh mata ku sik ngantok. Aku dudok antara 2 sujud. Mun kaki kepak mesti nak beraleh jak2 keja. Mesti nak nuka posisi jak keja. So dgn cara ya ilang la ngantok. Paling bagus dudok antara 2 sujud masa tgh khutbah ya. Otak kita masa ya fokus dgn khutbah. Apabila fokus, penat di kaki pun sik berasa ilak.

Sengan ya jak la khutbah belok ku ari tok. Masa untuk tdo dah tek nak.

Sekian.

No response to “Masa Untuk Tido”