Mar 7, 2010

Org Lain Gik

Salam,

Senarnya sikda idea juak nak ku cita tok. Cuma aku sik puas ati jak. Dalam aku tengah kesulitan time tok ada juak org nak amik kesempatan tek nak. Nektok aku tgh ditimpak musibah. Mudahan Allah berik aku kekuatan dlm suma hal tok la.

Mcm biasa. Dlm bisnes tok mcm2 nak dirempoh. Dalam beberapa ari tok aku dlm kesulitan. Suma payment mok kinek2. Aih.. aku eran juak knak tek. Minggu tok jak org dah brapa org mintak payment cepat. Adoi.. sik pande sabar daktok. Ada nak nageh ya bunyi marah2. Maka ku dah padah tunggu dolok kejap. Bukan sikda duit tp sikdala nak merik duit sebarang. Ya jak. Ya pun nageh mcm nak apa jak. Mcm aku berutang 80 juta jak tek. Bisa palak. Dah juak byk keja tok. Payment pun lambat. Sebab ya la aku tgh bhati2 nak ngeluar duit nektok. Mun payment on time tek sikda ku kisah. Org mintak tolong aku tolong. Musibah tok bukan2 jak. Denyut2 palak ku dah. Keja byk.

Sikpa. Aku tauk dalam aku kesulitan tok org mintak tolong aku tolong. Aku paham nya lbeh memerlukan dpd aku. Insya'Allah. Ada yang aku eran org lain bkeja tp hasilnya org lain gik yg mkn. Dipun tek bkeja utk org lain. Dah btungkus lumus dah keja tp hasilnya org lain mkn. Apa punya jenis manusia tok bah?

Aku tauk Allah sayang org yang sabar. Aku maok Allah sayang ngan aku jadi aku mok sabar.

Sekian.

One response to “Org Lain Gik”

Anonymous said...

insyaAllah.berkat sabar, jalan kitak akan dimudahkan satu ari klak...cuma ya la, kesihatan mok jaga juak...