Mar 10, 2010

Untuk Orang Lain

Salam,

Lekak baca balit post yg d polah ku ya b4 tok, aku rasa makin mencabar jak dugaan aku tok. Aku harap aku dpt stay on track dgn suma benda tok. Dalam keadaan aku yg susah camtokla aku perlukan pertolongan org yang bernama kawan. Tapi sayangnya sidak gagal nak tlg aku. Apala nasib aku tok? Suka tolong org tp apabila aku dalam keadaan sulit sikda org mok tolong. Subhanallah. Tp ada hikmah disebaliknya.

Dalam keadaan aku kegawatan camtok aku dapat tolong org lain juak. Aku pasti sidak lebih memerlukannya. Aku tauk aku baruk diuji sikit jak. Ada gik org lain diuji lebih terok dari tok. Tapi aku tetap sabar. Allah sayang dgn org yang sabar.

Malam semalam aku pegi hospital dgn Aone ngabas nenek nya yang sedang sakit di hospital. Alhamdulillah dah sembuh. Syukur. Cuma aku jak tok gik. Nektok aku senyum dalam kedukaan. Aku cuba nak jernihkan keadaan tp nampaknya bertubi2 jak yang datang. Aku cayak gik skali.. Allah sedang mengujiku. Aku terimak ya Allah.

Ya Allah, aku cayak dengan ayatMu:

Oleh itu, maka (tetapkanlah kepercayaanmu) bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan, (Sekali lagi ditegaskan): bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan. (Al-Insyirah 94:5-6)

Fasabbih Bismirabbikal'azim.

Sekian

No response to “Untuk Orang Lain”