Apr 11, 2010

K.K.S

Salam,

Last time aku update blog minggu lepas kali. Minggu lepas mmg struggle lah tapi ilek jak. Waima gaji ku kecik tp side income gempak, bg aku ya dah ckp power. Biar diam asal poket sik kerin gik. So far Alhamdulillah. Segala puji bg Allah yang memelihari hambaNya yang lemah tok. Segala rintangan aku hadapi dan dah bjaya keluar dari kepompong yalah. Syukur sangat2.

Ok.. tajuk blog kali tok tek ialah ttg K.K.S. K.K.S bukan salah satu dpd singkatan M.L.M. K.K.S adalah Kenalan, Kawan dan Sahabat. Kita ada rami kawan. Tapi kita sik sedar yang mana kenalan dan nak ne sorg sahabat. Kenalan yang kita kenal gia2 jak lah. Salu kita jawab soalan org "gne ko kenal nya? kwn ko ka? Sikdalah, kenal gia2 jak.." Lebih kurang gia la tek. Org gitok adalah lebih sesuai dikategorikan sbg kenalan lah. Sbb kita kenal2 gia jak tek nak. Kenalan boleh gugok menjadi kawan apabila kita dah rapat ngn nya. Rapat bukan bererti rapat mena lah. Cuma kita rapeh jak. Dah biasa, dah tauk, dah kenal.

Ok kita pegi ke kategori kawan gik. Kategori tok ada 2, ada yang membawa kebahagiaan, ada yang membawa kejahanaman. Kawan yang membawa kebahagiaan ialah kawan yang salu dgn kita lah. Asal boring jak carik. Asal hepi jak carik. Kadang2 kita bkawan tok mok bbaitlah. Mun sik kelak jahanam. Kawan yang membawa kejahanaman ya ialah kawan yang dimana mempergunakan kawan. Salu nya kawan kategori jahanam tok kawan nok sik berik asel terus. Mempergunakan kita sbg nya pun medium la erti kata lain. Kawan jenis gitok membawa kehancuran. Kira lekak pakey d buang lah. Ngan ya jak. Banyak gik ktk org leh pk dpun. Ada yang lebih mengetahui.

Kategori seterusnya ialah kategori sahabat. Fuh tok la jenis kawan yang kita carik. Kategori sahabat ialah paling best lah. Nya salu ngn kita sik kira kita hepi ka kita sedih ka, kita lapar, kita susah. Nya sentiasa ada. Paling best nya yang tyk kita khabar, dah makan lom. Mun lom makan, mbak makan sama, saling menasihati antara satu dgn yang lain lah. Sahabat gitok adalah sahabat dunia akhirat. Tp dosa, pahala, kubur masing2 lah oh. Sikda sistem pairing d sia. Sori.

Jadi sengan ya jak lah dolok cita pasal KKS. Aku ada meli hp baru gik marek. GIK ah. Banyak la meli hp dlm taun tok? Mmm.. boleh dikatakan gialah. Marek aku meli BlackBerry Curve 8520. Tok kawan baru ku. InsyaAllah nya akan jadi sahabat ku mun nya mesra ngn aku.


p/s: bukan USB Drive.

Sekian.

3 Responses to “K.K.S”

ztie said...

eee. HP BARU!!!! software ka hardware unlock ya? tp sekda 3gkan ?

adly said...

all unlocked. yup sikda 3g. sikda video call. good for office use. ada office software.

f.loren said...

kenak sik amik 9700 jak eh? alang bah heh. kekeekeke bila lah ktk mok cia kamek tek makan makan hehae