Dec 30, 2009

Misteri lelaki misteri

Salam,

Lamak sik updek oh? Lamak la juak. Beh kurang gia la tek. Nak dijadikan cita tek nak. Sikdala cita. Ya salu org kakar gia. Leka nya ngumpat adala juak ngluar "nak dijadikan cita" tek nak kekekeke.. lucu. Bah.. pa kaba ktk org tek? Sihat? Sakit? Demam? Mudahan ktk org suma bbait sihat Alhamdulillah. Dengar cita rami org kawen jong taun tok tek. Fuh.. ya nang apala. Bagey sikda taun baru. Ish.. apa padah aku tok? Sik bagus kakar gia.

Sebenanya aku ada beberapa cita. Aku bertemu dengan seorang lelaki misteri. Lelaki misteri tok bernama Julaihi atau lebih hormat abang Julaihi lah. Nya tua dari aku bah. So aku salu nemu muka nak kdak serupa dgn mukanya. Jadi Allah telah temukan aku ngan lelaki misteri tok tek pada malam semalam. Bukan. 2 malam yang lepas. Masa aku nak g opis. Aku smayang Isya' dolok rah masjid depan perumahan. Jarang nak g masjid ya. So mlm ya tek aku menjejak kaki ke masjid ya. Temu ngan org tok tek. Lepas semayang macam biasa time org ngamin:

Bg Julaihi: Pa nama ktk?
Aku: Adly
Bg Julaihi: Diam cne?
Aku: Rah Mtg Jaya
Bg Julaihi: Skolah ne?
Aku: Teknik Matang
Bg Julaihi: Keja cne?
Aku: Bisnes kedirik
Bg Julaihi: Cne?
Aku: Ya rah dalam perumahan ya
Bg Julaihi: Bisnes apa?
Aku: Komputer ngan ngambar
Bg Julaihi: Skolah ya dolok ada blajar komputer ka?
Aku: Sikda
Bg Julaihi: Ada cikgu nama "Azman" d sia?
Aku: Tuan Hj Azman ka?
Bg Julaihi: Bukan. Tuan Hj ya gik maseh sia ka?
AKu: Maseh
Bg Julaihi: Nak nama Cikgu Azman tok tek gik maseh sia ka?
AKu: Sik juak mek tauk. Dah 10 taun dah tinggal skolah
Bg Julaihi: Laaa... ingat bok bis skolah?

"Mudak ka upa aku?" Lam ati ku tanyak.

Aku: Ah..sik la hehe..

Perbincangan berhenti seketika. Lekak abis ngamin tek sambong kakar gik kmk 2.

Bg Julaihi: Salu smayang di cne?
Aku: Mun sik rah masjid mtg jaya, masjid kpg gita.
Bg Julaihi: Abang kmk diam d mtg jaya, penah nemu nya? nya bejambang. Sharkawi namanya
Aku: Oh.. tauk kmk. Salu nemu nya d masjid. Abg ktk padu tek. Anak nya kawan kmk.
Bg Julaihi: Ohh.. salu Qiamullail d masjid gita ka?
Aku: AOK...(bukan nada marah tapi excited).
Bg Julaihi: Oh.. Ustaz Hashim (sambil nepok blakang aku).
Aku: Hehehehe... yalah. Tapi Ustaz Hashim nektok sikda.
Bg Julaihi: Yalah.. nya gik cuti.
Aku: Ooo..

Lekak ya kmk 2 salam alu cau. Demikian tadi perbincangan aku dengan seorang lelaki yang boleh dikatakan alim ulama yang Allah temukan aku dgn nya pada malam itu.

Eheh... ya jak lah cita. Lagikpun banyak sbenarnya nak d cita tapi sik tercerita. Mun kita bjumpa bok ku nak cita panjang. Lagik dlm tok aku sik pro ilak nak naep panjang2 kedak Aya ehek...

Sekian.

One response to “Misteri lelaki misteri”

balm_gamat said...

o bgus..ada kawan nak bcita. sik kedak Aya..sekda kawan..ya la menaip panjang2 kali..