Dec 12, 2009

Kawan baru

Salam,

Rasa dah terlallu lamak dah sik updek blog. Kali tok nak updek blog apa yang berlaku semasa sik updek blog.

Minggu lepas loan aku approved dan aku 'shopping sakan' membeli aset2 perniagaan aku demi masa depan. Aku dah bajet2 suma yang aku rasa dapat loan tapi loan hanya approved sikit saja. Ini bermakna aku tpaksa re-arrange balit bajet aku. Alhamdulillah syukur kepada Allah aku dapat ator suma ya dengan tenang dan berjaya setel down hutang. Jadi aku bertumpu kepada satu hutang. Lebih ringan. Lepas aku 'soping sakan' membeli barang aset bisnes ku tek aku terdiat satu henpon. Aiseh kacak henpon tok eh. Sony Ericsson Aino yang berharga Rm1.5k lebih kurang gia la. Ada tpt Rm 1.4. Depend ngan ketereran ktk orang nak nawar gne. Mun trade in ada murah kit kali. Kali jak. Murah sikit ya still sribu juak reganya. Jadi aku diat sigek henpon flip agak nipis. Model W508a. Aku diat, aku ramas, dan aku pegang. Fuh ngancam. Tyk berapa rega dalam Rm 580. Bah.. cun2 juak duit ada aku sembat terus.

Abis2 suma ya. Aku terus sik putus2 juak pk hal bisnes. Strategy kali tok. Marketing kali tok. Uhhhhhh... mcm2 aku pk sampey ada suatu ari ya aku pande penin ndah palak. Mbak mandik makin penin palak. Adeh eh. Oh mok stop lok pk tok kejap. Lak sambong gik. Oh ya ada 2 backdrop dan satu backdrop hanger ku beli ria. Sik jadi meli stand aok. Mun di kira balit ngan tambang nya wow. Mok2 beratus juak tegal berat kali. Achika jak tauk gne asa. Alhamdulillah. Aku tgh renovate kedey aku. Jadi half adalah studio dan half adalah kdey pc. Backdrop berukuran 10x20 kaki persegi. Jadi pandey2 lah main klak.

Beberapa lagi kawan baru aku selain henpon ya tek. Aku dah dpt balit Nikon D90 ku. Asa mcm diberik napas baru jak bila kemre dah dlm tangan. Bah bila nak outing tek?

Hmm.. semalam aku telah bermimpi mencari jubah. Adakah aku akan membeli satu lagi jubah?

Sekian.

2 Responses to “Kawan baru”

f.loren said...

aok lah ad. rindu nak nangga gamba2 di ambik kitak. wehehe.

ztie said...

aoklah ad... gambar gk.. kacak hp d amik ktk .. mek alu sik jadi amik ria.. mek mok juak aino.. lalala.. amik v9 jaklah..erm... tedah hp ya kenak ramas ...