Jul 8, 2009

Serian Memorable And Personas

Salam,

Ari marek aku dan Fiq ada pegi Serian ngan Siput sebab nya mbak g amik gamba di ranto2 ya. Gamba adalah seperti gambar2 shoplot yang kemungkinan akan terpilih utk membangunkan kolej komuniti di Sarawak. Tempat memula di pegi is Semarahan. Sia dikatakan byk shoplot yang terbiar. So kmk org plan g sia sbb mmg dah diarahkan pegi ranto ya ncarik shoplot. Ada la juak temu. Dan puas ati.

Lepas ya kmk org g Serian. On the way g Serian ada la juak Speed Trap sia. Area Siburan. Lepas ya mek org ilek2 jak mecut g Serian. Bcerita la mek org tek k ngilang boring. Cita antu la seranto2 sampe ke Serian. Dah puas kakar tek tiba2............ mek org sampe Serian eheh. Dah sampe Serian tek start la bercarik ngn shoplot. Ada nemu nak kacak p dah knak rizeb leh org lain. Nang kacak building ya. Ilek2 jak amik gamba. Orang lain tek lalek nangga. Ingat mek org tek dak spy2 di anta oleh bos sidak kekeke.. Begagan sidak molah keja tek. Tapi aku polah slamber jak. Polah sik lalek. Pasya cau g tpt lain.

Makan time. Rilek2 di tpt pemos di Serian. Asal org g jaoh jak tauk da singgah kdey ya. Ingat dolok aku gik kecik salu di mbak Yan ku lepak kdey tok. For your info, aku di mbak Yan ku meranto Sarawak tok since aku gik kecik. And no wonder aku tauk jeraya hampir seluruh daerah di Sarawak. Kdey mkn di Serian tok mcm biasa kat ujong skali ya nama Sofeabon. Mun sik salah dolok sikda nama tok. Pa ka nama. Sik ingat. Kali org lain nak? Klak tyk apis pleyr. Nak dijadikan cita tek kontek la kwn lamak ku nak diam d Serian. Sama course mate dolok di PPKS. Nektok dah tuka ICATS. Mek 2 sama amik kelas di PPKS dari Sistem Maklumat ke Multimedia. Sama kelas. Sorang yang low profile. Itu yang aku suka ttg kawan ku tok. Manis, sporting, diam sikit, ilek2 dan caring. Lekak mek org mkn tek aku plan nak jumpa nya. Mek org terus g Hospital Serian dimana tpt kawan ku tek keja. Nya dah nunggu di depan opis dah.

Wah.. lamak dah ku sik jumpa kawan ku tok. Loya2 mek org n tyk2 la pasal shoplot yang ada di Serian tok. Besides ya aku tyk juak personal Q..

Aku : knak ktk kin brisik tok? ada org 'jaga' ka?
Awin : Ish.. sikda eh.. hehe..
Aku : ktk dah da gerek ka? knak kin berisik tok?
Awin : aih kmk sekda gerek lah..
Aku : aie mun ada word "lah" ya ada la nak?
Awin : yerrr... sikda ehh..

Hmm.. gik juak pemalu Awin tok tek hahaha. Lekak ya aku perati muka Siput duak Fiq kekekeke.. lalek jap ku nangga muka dak 2. Blur2 ada juak. Dalam 10 min gia mek org pun setel kakar tapi aku lom puas gik kakar ngn Awin. Klak ada masa jumpa gik lah kakar puas2. Dalam masa yang sama aku da mbak D90 ku skali. So aku mintak Siput amik gamba mek 2. Lamak sik bgamba sama. Sian. Tok gamba mek 2:

Amacam? Siput amik gamba tok ekekeke and nya padah "pande juak aku amik gamba eh" wakakaakka... aoklah.. apa2 jak lah.

Lekak ya mek org bgerak nuju ke Gedong which is sik jaoh dari sia. Lebih kurang 8km dari bandar Serian. Ada juak shoplot yang lom siap sia. Masih lam pembikinan dan dijangka siap taun depan. Ada juak gamba2 di amik sbg bukti. Mek org pun balit ke Kuching pasya.

Malam semalam aku bukak CNN ada Live Michael Jackson Memorable Moments yang dilangsungkan di Staples Center L.A. Dalam rancangan ya rami la artis2 yang memberi penghormatan terakhir kpd MJ. Aku pun turut sedih bila diat sidak ya bkabung. Paling sedih aku diat anak MJ yang berik speech sikit tapi terlalu dalam maksudnya yang kira2 bbunyi cmtok "I just wanted to say ... ever since I was born, daddy has been the best father you could ever imagine, and I just wanted to say I love him so much."

Amat sedih. Mun nak diat gamba2 semasa MJ Memorable Moments boleh diat di sitok. Sian anaknya. Adeh.. Memorable Moments ya berlangsung selama 2 jam. Lekak ya aku tdo hehehe.. mata sik tahan gik dah.

Ok pagi tadik ada nangga samting new for me dalam firefox tok iaitu Personas for Firefox. Mun mok diat g jak sitok. Install pasya pileh jak ktk org apa ktk org suka.

Ok ya jak la.. apa2 pun last word saya.. EXPLORE!!!!

Sekian.

No response to “Serian Memorable And Personas”