Jul 28, 2009

Apa polah aku?

Salam,

Mcm biasa pagi hari aku bangun. Sarapan dan turun keja. B4 turun keja ada juak ilek2 kejap dpn pc. Masa sarapan aku dihabiskan dpn pc di rumah. Sambil minum sambil surfing.
Tangga saham aku lam tenet hehehe..

Okeh cita blog aku kali tok bermula pada hari Sabtu lepas apabila Man balit KCH. Malam ya aku sikda polah pa2 juak so dari petang la kmk orang kuar. Mcm2 aktiviti ada di KCH. Orang rami d KCH sebab ada event yang lebih kurang besar juak la. Ada Majlis Mesyuarat Raja-Raja Ke-218, Jom Heboh dan konsert reunion AF. Majlis Mesyuarat Raja-Raja Ke-218 berlangsung di Dewan Undangan Negeri Sarawak nak baru ya. Kacak. Lak try2 la amik gamba dalam ya InsyaAllah mun berpeluang. Jom Heboh berlangsung di Stadium Negeri Sarawak dan konsert AF berlangsung d Padang Merdeka. Apa dalam palak time ya sik tauk juak nak g cne. Sikda plan juak nak g cne. Mek orang g The Spring jak huehuahea. Lepak sia mkn2 dengar cita Zura nak meli laptop juak. Dats y mek orang tunggu nya d The Spring. Lekak ya mek orang mkn di Manhattan Fish Market. Zura spon. Makseh Zura. Kmk orang kenyang gila mlm ya hahaha..

Abis setel suma mek orang cek in hotel. D KCH tok susah juak nak carik hotel yang available peak hour cmya. Maklumlah dak Polis pun bkn dari KCH ajak nak ngembak Raja2 di Malaysia tok. Arum bulak sluruh negeri dak Polis ngagak KCH tok k ngiring dak Raja2 tok lah. Dari sia pat tauk lah dak Polis tok suma diam hotel. Jadi mek orang pun carik la hotel nak available d KCH tok. Last2 temu juak mek orang hotel yg available. Grand Continental juak d pegi. Tingkat atas abis huaheuhauea. Kali ya jak tinggal. Tingkat lain suma d diam dak Pak Polisi sebab kat parking debah ya byk motosikal trepik.

Ari minggu iaitu kemuncak Jom Heboh aku sempat g pagi jak dekat2 nak tgh ari. Sikda pa2 juak d sia cuma nangga orang rami jakla. So sik lamak d sia lah. Kmk orang pecut trs g umah Man. Man sik lamak juak sbb nya nak blt Miri. Lekak ya mek orang g The Spring lah. Lepak2 sia gik. Mbak pelancong dari Miri tek nak shopping d The Spring. Lekak ya mek orang lepak2 d Secret Recipe The Spring. Lepak kejap jak semadi nunggu masa Man nak balit. Lepas ya beres. Aku pun nak balit. Kepak badan mbak pelancong. Maka ari Ahad berlalu begitu sahaja lepak d umah sbb dah tired dah.

So ari marek, Isnin adalah ari pembukaan DUN Sarawak yang baru. Belah malam pun ada aktiviti juak. Kapal berias d Waterfront KCH. Aku plan mbak dak geng2 ku lepak sia nangga kapal. Mbak dak Amin, Amin Idong, Ewan dan Aone. Mek orang lepak tepi sungey jak. Rami orang sampey sikda tpt gik dah. Ya juak bau angit kekekeke.. saba jak la.
Kapal berias pun disaksikan oleh Agong dan bala2 lain. Upacara di akhiri dengan persembahan bunga api yang POWER!!!
















Nasib nemu spot yang boleh tahan lah. Sik berapa ok tapi OK LA! ada juak bbrapa shot ku yang sempat amik. So sengan tok jak la cita. Lak cita gik. Sikda mood gilak tok.

Akhir kata al-Fatihah buat Yasmin Ahmad. Karya mu aku SALUTE!!!

Sekian.

No response to “Apa polah aku?”