Jul 3, 2009

Autogauge 80mm R.P.M

Salam,

Seperti yang aku padah ria aku da meli Autogauge Tachometer for R.P.M. Dah sampe 2 ari lepas dan dah installed dalam kreta aku ari marek. Sebis cas sebanyak Rm50 dikenakan utk menginstall benda ya. Quite expensive? No la sbb kedey lain ngecas sampey RM80. Ada juak kdey sik pande nak masang, ada juak kdey nak masang sebarang. B4 nak masang aksesori kereta better refer ngn org lain dolok atau kawan2 kaki kreta.

Barang ya aku order dari Selangor dan dibeli through lelong.com.my. Mula2 aku nak beli yang biasa tapi nasib cina ya call aku padah ya sik sesuai utk kreta injection. ya sesuai utk kereta menggunakan karburator.

Aku plan tukar ngan benda lain, yang latest edition nak lom brada di pasaran Kuching. Di KL memang dah melobo dah. Harga dalam RM 320. Tujuan pakey tok adalah utk mengetahui exact reading for R.P.M dan ada sigek gik meter kecik iaitu 'vacuum' utk membaca kandungan angin yang di sedut kedalam injection. Ternyata lekak pasang ya bok ku tauk enjin ku da masalah di bahagian sedutan angin ke dalam injection kemudian ke dalam enjin kereta.

Jadi tok la gambar2 yang sempat aku amik b4 installation:




Tok gambar lepas installation:



Kepuasan? 8.5/10 utk benda tok. Sebab? Aku pakey benda yang latest edition yang org lain belum pakey di Kuching. Lampu background boleh tuka ke biru, merah dan puteh. Opening Ceremony bermaksud bila aku on kereta nya akan scan keadaan enjin kereta aku dolok b4 enjin idup. Overall? RAGET!!!

Sekian.

5 Responses to “Autogauge 80mm R.P.M”

cokobi said...

oh..benaran raget!patut aus tekak...

renxo said...

raget juak.. ambik gmbar mlm gik bro, bok nampak backlight nya heheh..

adly said...

ok klak aku amik gamba waktu mlm gik.. pat tukar kaler background.. lak amik gamba ya skali..

yerRrr...duhal kotak tacho ya sampei reya sempat juak amik gamba duhal ekekeke...

mirlme said...

pinjam lok boss