Aug 14, 2015

Hari Mendatang..

Salam,

Pa kaba. Lamak kita sik betemu muka. Lamak sik nyengok. Lamak sik ngabis bateri keyboard aku tok naep ntah apa-apa ntah ditaep. Aku masih yg sama kedak ria. Nya gia jak. Mbak ilek. Sabar lok. Lom sampe gik masanya. Tapi aku sekadar nak nyerita apa nak di cerita ku lah. Ceritanya macam tok. Before cerita tok kenak naep lok word cerita bok dapat bercerita. B4 baca cerita aku mesti cerita lok pa nak ku mok cerita. Kakya aku dah cerita apa aku nak cerita bok dapat mbaca apa aku nak cerita. Lekak aku cerita bok ktk org tauk apa cerita aku tek. Tapi seblom cerita aku kenak pike lok apa aku nak cerita. Kakya bok ku naep apa ku nak cerita. Kakya bok ktk org baca apa cerita aku tek. 

Cerita panjang gilak eh dari last aku bloggOng ria. Setaun lebih dah. Aku dah umo 32 taun dah tok. Masa aku naep blog taun lepas aku masih umo 30. Seblum ya umo ku 29. Tok umo dah 31 bok nak nyambong gik. Masa umo ku 32 klak lom gik tentu nemu ka sik apa ku nak cerita tek. Jadi masa aku umo 31 tok aku nak cerita tempoh dari umo 30 ya mmg agak lamak lah. Macam-macam jadi. Tapi aku just nak madah nektok Winamp aku main lagu Snow Petrol - Signal Fire. Seblom tok tek lagu Smashing Pumpkins - Tonight Tonight. Lekak tok lom tauk lagu apa dimain. Kakya aku nektok ngn bini dah pindah rumah sewa. Tinggal dikpun. Belajar gne nak beridup dikpun. Ekceli bkn sik kalak beridup dikpun lebih-lebih gik bini aku nang dah berpengalamn lamak dalam beridup dikpun. Kira geng dak kelab pengakap lah beridup dikpun cuma sik diam lam utan jak. 

Cne rumah ktk duak? Rumah mek duak rah Kpg Tupong Batu. Sik jaoh lah. Rah kpg jak. Kenak carik rumah kpg? Sik carik perumahan ka? Adoh aku tok idup dah 31 taun tok diam perumahan jak2 ko tauk sik. Dah nyewa klak klua dr perumahan masok gik rumah perumahan. Bagus boh pindah nak. Buang duit jak. So apa kata nyewa di kpg. Aman dan tenteram jak. Suasana sejok. Adoh tenteram sa nyawa. Adeh bisa palak ku winamp mukak lagu Kuch-Kuch Hota Hai. Padu ya lagu lekak Snow Petrol tek. Tuka2..ok lagu tok ok. Aku lom gik berangkut barang abis ke rumah baru. Kenak pindah? Aku mok idup ngn bini kmk duak jak bah. Sik boh di tanyak kenak pindah. Bukan da pa2 pun. Mun nak melari dari family sik nya pindah dekat gia lak. Bagus pindah kelua Sarawak. Ya bok melari dirik. 

Ada sigek gik cita. Mek duak laki bini dah ada online shopping store dikpun dah. Sela ktk orang klik sitok gak. Nya akan mbak ktk orang ke website paling best shopping di dunia. Klik ktk orang mun sik cayak..kekeke. Kakya jangan lupak register. Mun sik beli pun sik hal. Sik jatuh hukum haram alu masok neraka. Aku asa ngan tok jak la cita aku kali tok. Kali 2 taun gik bok naep gik lam blog tok. Sikda pa2 nak di padah juak. Dah cita dah tek dah lah. Mok cita lebih sila beli buku cerita.

Sekian.

No response to “Hari Mendatang..”