Aug 27, 2015

Gamma

Salam,

Pa kaba. Mek orang sitok ok jak. Bini sihat. Malam tadik nya masak teloi, sayo, ikan sardin lam tin, masak nasik ngan roti pratha. Pasya marek Kimy banyak makan. Ritok nya nceret ndak tentu pasal. Brapa kali dah nya berak tek. Tok nya klua nyelepat sik tauk cne tuju. Saknya lah sia. Bini aku suka nya klua rumah. Jangan jak jadi kedak sahabatnya sorang ya Kenzo alu ilang. Mera Kenzo ya dolok pakei duit sebab nya ada eksiden skali. Ekor dah sik berfungsi gik dah. Muka kacak bulu kacak. Ada anak pun kmk 2 laki bini tekejut diat anaknya bulu tebal. Nya tek pusak bulu biasa jak pun. Kuasa Allah. Biar jak lah.

Dan nama post kali tok ialah Gamma. Masa aku cuci jamban rumah tadik aku pande teringat ngan motosikal nama Gamma milik Yan aku. Dolok nya meli motosikal ya atas sebab moto ya bok2 jak klua dipasaran. Nya alu meli moto ya. Aku sik pande nak pake moto ya sebab zaman ya aku gik kecik. Aku pande pake skuter jak masa ya. Nya pake moto besar. Zaman ya bkn moto besar kedak harley davidson. Mun gik stakat Gamma ya size kdak RXZ jak lah. Keluaran Suzuki. Nama menar TXR with Gamma Power. Aku sik tauk kenak di berik nama Gamma Power. Ada kuasa gamma dalam enjin ya kali..kekeke. Kin lamak kin sik dipake Yan aku moto ya. Gne suatu malam aku amik kunci moto ya aku setat. Aku kira nak raon pake moto ya skali adik aku merepot ngan Yan aku masa ya. Alu kenak kerepak. Masa ya Yan aku gik nangga main bol di stadium. Slalunya aku ngekot jak g stadium tapi malam ya aku malas.

Masa ya adik aku nang suka jak merepot apa nak dipolah aku ngan Yan. Abislah aku slalu kenak anok jak2 time ya. Masa ya aku nang sak ati juak ngan adik ku. Ada skali kenak tigak aku..kekeke.. Masa ya gik kecik bah. Kakya berhari2 berbulan2 kakya adik ku datang bait. Nya madah "main jak moto ya, aku sik madah ngan Yan.." kekekeke.. ko ingat aku nak cayak? hahahaha..
Sik lamak pasya aku dapat moto baru. Modenas Kriss. Yan meli k aku memudahkan aku turun nait kuang kuit g skolah. Apa gik modified lah nak. Tuka tayar kecik..macam2 jak aku polah ngan moto ya dolok. Banyak kenangan. Eksiden pun banyak pake moto ya. Dari eksiden bodo2 sampe ke eksiden paling terok. Tapi sik sampe patah mematah badan aku. Lukak jak. Sik mintaklah. Jaoh2 lah perkara malapetaka gia bait pake moto ka keta ka..mintak jaoh. Na'uzubillahminzalik. 

Aku bok jak abis ngedit kertas keja aku tek pake projek yang aku bakal buat. Banyak dah wev developer yang aku contact. Ada yang merik respon tapi kakya ilang. Ada yg merik respon dan siap ngan rega skali. Ya nya merik rega sampe RM 25,000 untuk website ya tek..adeh. Bisa palak aku. Bajet ngak2 debah RM 5k. Nya nak merik lebih dari 20k ngan aku. Cne nak ncarik duit banyak ya. Mudah-mudahan segala usaha yg aku polah tok sedikit sebanyak merubah kehidupan aku yang bakal akan datang klak la. Amin.

Sekian.

No response to “Gamma”