Sep 21, 2015

Aku memang sik pandei...

Salam,

Pa kaba oh? Harapan menjelma ketika fikiran bla bla bla.. Aok aok aok... Banyak perkara yang aku sik pande. Bukan aku tok jenis pemandei ka? Sik! Aku sik akan tunjok aku tok pemandei dengan benda nak aku sik pande melainkan benda nak aku pandei bok aku jadi pemandei. Mun aku nak molah sesuatu benda ya nang jaoh dari ketereran aku memang aku take time nak jadi pemandei bab ya.

Banyak benda aku sik pandei.  Kebanyakan orang diat aku macam aku tek pandei gilak. Sik..aku sik pandei pun molah sesuatu benda ya mun aku sikda ilmu pemandei bab ya. Aku sik pandei nak nanyak payment. Ktk orang tauk sik nanyak payment ya kira nageh? Nabi s.a.w. melarang kita nageh-nageh tok. Jadi aku memang buang jaoh2 dari perangei nageh. Sik kira nageh apa nageh utang ka nageh nyawa ka nageh aek menet ka..sik kisah. Asalnya nageh jak. Aku sik pandei nak nanyak payment urang. Paham2 dikpun lah nak. Mun sikda payment kita pake cara lain. Mun nang sik paham juak aku anggap memang sikda rezeki. Oi..aku dah banyak kali kenak tipu. Aku sik harap benda lain. Harap orang nipu insaf dan tobat jak. Aku sik nak haraplah mun duit aku kenak selam. Memang aku sikkan dapat balit duit ya. Aku anggap ya semua rezeki. Mun dah bukan rezeki aku memang bukanlah. Aku sikpat nak melawan takdir. Memang dah tertulis gia upa jalan cerita aku. Maka aku membeli ya semua dengan REDHA.

Tapi mun aku ndiat urang nageh2 tok aku jadi atang geram. Bukan nageh aku pun tp bila diat urang lain nageh ngn orang lain aku jadi atang geram. Yalah sik semua sama ngan aku pun perasaan gne nak handle benda ya. Memang aku sik pandei semua ya. Tapi mun bab agama aku siap2 ator niat aku nak ikhlas ngeluar duit di jalan Allah. Susah aih nak ikhlas. Ko asa ko dah ikhlas tp bila setan datang ngasut memang ko 2/3 kakya jadi was2. Aku bencik perasaan ya tp aku lawan jak dan tetap aku buang jaoh2 perasaan gia. Aku cuma takut Allah sik nerimak amal aku. Ya jak nyuroh boleh jadi was2.

Sekian.

No response to “Aku memang sik pandei...”