Aug 26, 2015

Online Shopping

Salam,

Apa kabar ktk orang pembaca blog aku kadang ada kadang nisik. Apa reti ya Ad? Kadang ada kadang nisik ya bahasa kampung orang Sarawak. Kadang ada blogging. Kadang sikda blogging. Kejap ada kejap sikda. Gia lah. Tapi bkn ya nak di padah di sitok. Ceritanya hal online shopping. Nektok aku ngn bini ada online shopping website dikpun. Boleh view di www.souqepedia.my Kitak orang boleh shopping online di sia mun ada benda nak di kenan. Rega alhamdulillah murah sikit daripada lelong. Kmk orang dapat barang daripada supplier dan jadi reseller serta dealer. Aku macam biasa dapat rega dealer daripada supplier. Barang2 dalam ya campo2. Kedei runcit la katakan.

Apa2 pun barang dalam ya nak kata semua ori authentic sik juak tapi majoriti barang dalam ya nang ori. MAJORITI ok? Diat description mun nya madah authentic memang nya ori lah. Bukan barang dari Serikin. Tapi pegi Serikin boleh juak mbak barang ya. Neles orang Indon bejual di sia. Alu ada tiruan pun. Sik medo. Nang mena. Jap2 kita pegi sia minggu depan atau bulan baru pegi sia alu ada barang clone d sia. Maka bok mbak minggu nun tek. Sidak nektok susah nak di rondeng dah. Barang2 sia dah makin mahal. Sik semua kedei dapat dirondeng diskaun kaw2. Ada juak kedei nang keras palak sikmok nurun rega. Nektok perniagaan sidak merudum setauk aku lah setegal sidak engkah rega mahal2. Maka barang ya tek aku diat d India Street murah jak. Contohnya kain pelikat. Di sia jual RM 17. Tapi di India Street aku diat RM 13. Aih bagus pegi India Street jak. Buang minyak jak pegi Serikin. 

Oklah. Apa2 pun barang lam kedei mek 2 lom juak penoh gilak. Quota sampe 250 barang tp nektok cuma baruk sampe 155 barang. Gik ada satus igek barang gik nak d ngkah dalam. Sik juak nak ngabis quota ya. Ada juak simpan2 dikit pake ngkah barang lain juak klak gik. Ok ngan tok jak. Ngantok mato. Kbai.

No response to “Online Shopping”