Feb 14, 2010

A Trip to Everywhere

Salam,

Alhamdulillah, syukur aku kpd Allah kerana dimurahkan rezeki dan dianugerahkan kesihatan yang sempurna sekali. Pertama skali nak ucapkan Selamat Tahun Baru Cina kpd Warga2 Cina yang menyambutnya. Banyak nak di cita ku tok hehe..

6th Feb
Minggu lepas ada pegi The Hills. Da masok sia ingat tek nak amik gambar dak model, pa tek Pak Soho da madah ada fashion show. Sekali memang ada fashion show tapi budak2 punya fashion show. Tempa palak. Pak Soho padah nang salah ari bulan.. kekekekeke. Nang pun salah ari bulan. Lucu jak upa kmk org datang sia pagi2 gik dah. Lepak di Wancai Cafe ka pa nama kdey mkn sia. Boleh la tahan. Tp ku sik makan la d sia. Aku dah mkn dolok d umah. Sikda selera nak mkn. Lekak ya kmk org pegi jalan2 area Main Bazaar. Mula2 sik tauk cne nak pegi. Alu aku plan nak pegi sia. Mun di ekot nang sidak ya sikda asa nak pegi. Tp aku paksa sidak jalan. Maok juak nya tek. Bah.. lepas bjalan sia kmk org blt gik ke Pullman. Ilek lok kejap. Bok mek org turun g The Hills gik.


Pak Soho dgn Anak.


Pak Soho dengan bisnes partner.
Dalam masa yang sama aku nemu dak kakak ku ngn family nya.



13th Feb
Ari marek kmk org pegi Serikin. Aku plan mbak sidak pegi Serikin semadi sikda aktiviti setiap minggu nak. Jadual keja aku dari Isnin sampe Khamis, Jumaat dah stat ilek dah sebab ya nang masa aku utk lebih dekat dgn Allah. So ari Sabtu dan Ahad nang sikda polah pa2. Ari Sabtu la bagus polah aktiviti nak pegi cne2 ka. Plan minggu dpn nak g Tebedu gik. Nak diat barang di sia gik. Lamak sik pegi sia. Oleh kerana jaoh tek nak. Sebab yala sikda gik nak pegi sia. Sik tauk juak dah gne upa d sia nektok. Lamak sik pegi. Marek di Serikin ada juak bebeli barang.

Plan utama nang aku nak beli jubah. So kmk org tek raon2 la d sia diat2 barang. Aku pegi ngan Aone n Wan Sufre( anak Pak Soho, kwn aku yang dgn join bencer). Raon2 mek org. Lamak sik pegi sia dah mcm2 dah org jual. Dah makin banyak kedey di bukak. Dari dpn sampe ke blakang dah org bjual. Dolok aku pegi nang sigek2 tpt ya jak. Kebanyakannya nang barang mpuan jak2. Dak telekung, kain batik, kain songket, baju mpuan dan aksesori2. Mcm2 gik la. Tp ada juak barang2 laki. Stendet jak la baju di jual dak tshirt pa suma. Ada juak ku nemu baju k semayang. Lamak dah aku carik baju ya sbenanya. Alhamdulillah temu juak. Pasya jalan2 gik mek orang temu juak ku jubah. Beli gik jubah sigek. Kakya beli kain pelikat 2 igek. Abis ya sikda polah pa2 gik la mek org. Nang sikda nemu pa2 juak nak d kenan selain nak dah di beli aku tadik. Mek orang sampe sia kol 915am, blt kol 1045am camyala.









Patong yang menutup aurat.





14th Feb
Hepi 4th birthday to Uwais B. Ireman.



Sekian.

2 Responses to “A Trip to Everywhere”

f.loren said...

ad, kenak mek rasa ktk akan gi umrah sik lamak gik oh..

adly said...

doakan kmk pegi sik lamak gik. Insya'Allah. dalam plan memang ada. tp semua atas kehendak Allah. thanks farah.