Feb 15, 2010

M.A.S

Salam,

Semalam aku bermimpi yang amat pelik sekali. Mungkin nyenyak ilak tdo. Cerita bermula dgn sik sengaja. Pada mula cerita sik pegi ke 'sia'. Lain bah citanya. Mula2 aku mimpi pasal satay. Aku tek sbg org yang sik tauk pa2 tgh mbak dak barang hadiah di tpt menunggu. Hadiah ya berupa ndak la ku tauk. Mula2 nya tek sebuah belon mainan. Pasya ada juak upa BB GUN. Sebab apa kdak BB GUN? Sbb barang ya knak rugak dak polis d tpt aku menunggu tek. Scene tpt aku nunggu tek tpt field force. Tpt sidak tentera udara. Tpt ya nang dikawal ketat. Sampe aku nunggu sapa pun aku sik ingat dah.

TIba2 ada sorg pegawai ngagak aku nanyak "apa benda dalam tok?" Aku jawab "barang mainan. nak cek ka? nahh.. cek lah." serta merta aku merik nya beg pestik ya tek pakey nya bungkar. Lekak ya nya diat barang ya pasya nya simpan balit. Alu la ada sorg gik pegawai lepeh datang dgn bodo dan loba nya tek ngagak aku madah sik boleh mbak barang ya so tpaksa la di rampas. Aku terus tengkar ngan nya. "Apa jak pegawai atasan ktk org sik padah pun nak merampas barang tok tang ada kau jak nak merampas. Kau sapa?" Pegawai ya tek pangkat rendah jak. Nya kakar dgn sora nada tinggi ngan aku. Terus aku padah "Oi... ko diam boleh? Aku kakar bagus2 ko jgn kakar tinggi2 gia." Terus nya diam. Alu la tek pegi ke bab satay. Aku diat ada sorg mpuan Stewardess Air Asia mbak satay. Datang geram aku tek tunggah ku mpuan ya. Ya sidak pegawai bodo ya tunggah juak. Sik ku lalek tunggah ku mpuan ya suroh datang ngagak aku. Aku nak meli semua satay ya.. hahaha. Sak sidak ponek sikpat makan satay. Bila mpuan ya datang aku terus tergamam. "Kacak mpuan tok eh" kata lam ati ku tek. Aku terus amik satay ya tek n terus ku makan suma. 4 igek jak tinggal. So ku makan la suma.

Mpuan ya terus beredar dari sia aku terus ekot. Aku kakar2 ngn mpuan ya tiba2 datang sorg kawannya padah nya dah nikah. Dah ada laki. Aku terus down. Aku terus jalan laju sikit depan sidak pasya aku terus noleh dan terus padah "mun kita kawan jak sikpa nak?" Nya terus padah "aok sikpa.. boleh kita bkawan." Aku dapat diat dari matanya yang nya pun suka ngan aku. Sikpat ku bayangkan masa ya. Asa temu jodoh jak...kekekeke. Hari2 temu mpuan yg sama. Maka scene trs berubah. Aku jadi student MAS. Ntah apa2 tpt ya pun aku sik tauk. Kira kdak steward pun pakaian tp skolah. Belajar la juak apa suma. Ari2 la aku temu mpuan ya tek. Mcm cita My Sassy Girl jak.

TIba2 satu ari ya tek mpuan ya ilang mood. Aku pun bingong diat nya mcm ya. So aku carik jalan apahal nya mcm ya ngn aku. Aku terus down. Sikda mood pa suma. Ari demi ari aku try nak carik nya tp nya mala ngelak dari aku. So tiba satu ari ya aku memang dah sikda pk hal nya agik. Aku terus polah keja aku pun. Ari demi ari aku try nak ngubat ati ku mpun. Nak dijadikan cita tek masa ya kmk orang ada ari sukan suma kelas. Tmasok la kelas mpuan ya tek. Masa ya aku ada pakey nametag atau kad id yang digantong rah geruk. Dolok masa kmk 2 rapat nang nya mok diat nametag aku tp aku sikda ngesor ngan nya. So ari ya tek tiba2 aku pakey n masa ya aku pakey singlet n loa treksut panjang. Lekak aku polah acara yang disuroh oleh cikgu aku tek aku terus ilek disigek tpt. Sik jaoh dari aku ada sorg mpuan. Nang sik jaoh pun. Sbelah ajak. Aku polah keja aku pun. Masa ya aku nak ngikat tali kasut. Tiba da sorg mpuan negor aku. " Im sorry, I didn't mean to hurt you..." Aku terus teringat mcm penah jak dgr sora tok. Aku terus noleh. Padu tek mpuan yg aku suka ya ada d sblah aku. Aku toleh 2 kali. Aku terus senyum. Nya terus dudok rapat ngan aku. So nya terus cita sbb apa nya polah aku mcm ya. Aku terus concentrate dgn cita nya. Padu nya sikda gik ngn laki nya. How hepi ati ku masa ya. Aku diat keja di polah nya, jadual suma kelas. Nang rajin mpuan tok.

Stat dari sia mimpi aku dah mula kabor2. Sikpat nak teruskan. Aku dgr hp bdering. Terus aku angkat. "Hello Assalamualaikum.. angkat gik ktk.. dah nak subuh.." Errrkkk... padu dah nak masok waktu subuh. Camya jak la cita mimpi aku tek.

Oh ya marek aku pegi attend pengilan nikah si Sham Rebellindies. Tahniah Sham. Semoga dimurahkan rezeki, dilimpah kurnia dan hidayah dari Allah dan berkekalan hingga ke akhirat.. Insya'Allah.

Dalam masa yang sama aku dijodohkan bertemu dgn sahabat lamak. Masa kmk org keja di Sugarbun dolok. Sama keja ngan aku. Lamak dah sik jumpa. Nektok bok jumpa gik. Dah nikah dah nya 2. Dari aku keja sia nya 2 dah kapel. Alhamdulillah. Semoga berkekalan hingga ke akhirat dan mendapat limpah kurnia dan hidayah dari Allah juak. Kwn aku mpuan ya mualaf. Alhamdulillah. Dah dapat saudari baru.

Sekian.

2 Responses to “M.A.S”

Yahhh ehh...Surprise! tekejut ku nangga Sham nikah haha. Anyway, Tahniah shah! moga kekal hingga ke akhir hayat. Amin... XD

Queen Bunga said...

nang dasyat prangei kitak dalam mimpi yaa..