Feb 16, 2010

Once Slowpoke

Salam,

Ada banyak idea aku dalam dunia bisnes. Planning yang terlalu banyak pun susah juak aku nak moleh nakne sigek. Mun la aku tek ada benda nak mcm dalam cita Harry Potter ya nak Professor Albus Dumbledore k ngkah cita2 nya lamak marek. Dah ku ngkah dlm ya. Klak2 dpt refer balit. Mun sikda benda gia sakit juak nak ngingat blt idea ya klak. Tapi sikpa. Oleh kerana kita sik idup dalam dunia Harry Potter nak yala gunanya notepad. Kita tulis apa yg kita maok di sia. Tapi sik sehebat nak Professor Albus Dumbledore pun nak. Kita pat masok dlm ya diat apa yg kita pk kan. Tapi ya bukan main point pa nak d cita aku tek. Bukan pasal Harry Potter. Tok cuma cita aku ngan kdey ku jak.

Since aku dah ada opis sigek gik yg di offer oleh Pak Soho k aku. Aku rasa mcm seriously dah collaborate ngan Pak Soho. Mcm banyak projek yg aku ngan nya polah. Dari setiap bulan ke bulan yang lain(ceh maka bok bln pertama aku join). Tapi yalah bak kata kawan aku tadik lekak aku padah niat ku tadik nak nutup kedey.

Wan Sufre : Yalah.. mun ko tutup barang ko simpan kat sitok. Atleast ko da juak ngan aku. Abah ku salu madah ne la tauk nya sikda gik sok lusak. Da juak org ngn aku bjalan.

Aku pun makin banyak n panjang nak ku pk. Dengan keadaan studio ku gik. Kdey ku gik. Barang2 ku gik. Tp mun dah aku jarang di kdey ya rugi juak aku bayar bulan2. Dah juak bill bjalan. Baruk malam ria aku stop suma barang letrik ku sia. Ku off jak suma. Semadi molah pembaziran. Aku rasa sayang juak ngan kdey ya. Tp oleh kerana jarang nak ada d sia. Rasa sesuatu pembaziran juak. Tiap2 bulan bayar sewa tapi aku dipun sikda d sia. Plan aku ngn Pak Soho nak bukak studio di Semarahan. Di sia klak bok aku simpan barang2 aku. Carik org jaga juak.

Baidewey, lekak lamak aku depan pc bok ku diat blt cita Once yang dah lamak berada dalam hdd ku dalam partition nomo 6. Asa mcm nyimpan filem dalam laci jak. Gia la fungsi sebenarnya. Aku sik tauk kenak tadik tiba2 aku rasa nak diat blt cita ya. Mungkin nak dgr lagu nya. Dah ku dgr blt bok la ku donlot trek bunyi lagu (music soundtrack). So mun ktk org mok dgr juak lagu ya boleh la donlot kat sitok.

Sekian.

2 Responses to “Once Slowpoke”

ztie said...

bapa ktk baya sewa kedey ktk sia ad ? and cmne ktk applY ?

adly said...

kdey kmk maseh under agreement. mun nak masok sia pakey nama kmk dolok sbb tenancy agreement nama kmk n nya pun sewa rm500 sebulan. barang2 kmk maseh dalam ya dak meja kusi n lain2.