Mar 7, 2009

Sikit Pengajaran

Salam,

Saya bangun ahey ritok. Kol 10 bok bgn huhuh. Pa tek mlm tadik ujan lebat. Mata pun koat ngntok mlm tadik. Sik penah2 ngantok cmya. B4 tdo main game lok. Layan games sampe mata mena2 ngantok sikpat di terimak gik huehuaeha. So pagi tok awal bapak ku masok bilit "aih..lom bangun.." nya madah ngn aku. Aku terus angkat amik towel terus mandik. Pasya brekpes jap. Nangga pusak. Tedah pusak sik mkn. Lupak ku meli k mkn. Lak beli k mkn ah meoww.

Marek dan 2 ari lepas aku di berik tugasan membaiki sebuah laptop. Pada mulanya aku agak blur sebab aku jarang mikik laptop. So bila org ya berik aku terimak jak. Jangan sik coba. Nya padah button nya keyboard laptop nya rosak. Mala tekan 'P' ajak. Aku try la tek ukak button ya cuci2 dalam button ya. Aku ingat dah solve la problem tek sebab dah sikda kuar gik benda ya. Lamak kit ada gik kuar duhal. Aku pun blur. Bila org ya datang gik nya tanyak gne aku terus padah keyboard rosak. So mok tukar baru lah. Nya tanyak la berapa so aku padah sigek jak. Oh.. berapa rega? Aku padah ngan nya kelak padah gik lah. Mok g Acer sebis senter mok tyk rega ya. So aku sik pegi sia tapi aku cek online dan macam biasalah kawan aku Mr. google dan Lowyat.net. Ada ku nemu org jual keyboard ya. Ukan setakat Acer jak, arum bulak suma brand laptop nya ada sparepart. So aku add ym org ya utk lebih menyenangkan kerja. Aku nangga price keyboard ya tek dlm lingkungan RM 180. Alu ku rondeng gik orang ya tek pasal problem aku tek. Nya padah nya ada sekenhen pun keyboard p upa gik baru. Just di pake sik ngam nya padah. So kira dah sekenhen lah.

Aku terus kompom meli tek alu terus di pos nya benda ya. Jadi marek benda ya sampe aku terus tyk kawan aku gik(mr.google) how to change laptop keyboard for acer. So ada kawan ku padah. Sik berapa detail tapi aku try juak. Lepas ya aku try ukak la. Nampaknya berjaya juak aku ukak. Ada instruction nya di polah aku lebih detail gik di Forum Kamek.ORG. Sia tengok2 la dipun k mun sik tauk tanyak. Aku dah tauk so sik susah nak ngato laptop tok sebenanya tapi yalah. Fragile gilak ne ndak org sik brani nak ngato. Ukan sik pande tapi takut. Pa2 problem kita yg tanggong. Rugi tu..

Ok ya jak iklan aku tek.

Sekian.

2 Responses to “Sikit Pengajaran”

f.loren said...

kamek pikey kitak mok engkah video baby ngucap tek. wkekekekke

f.loren said...

ehh. kenak ktk lom tuka link kamek. kamek tuka link blog eishhhhhhhhhh!!