Aug 15, 2011

Aku Suka

Salam,

Selamat menyambut Ramadhan al-Mubarak walaupun dah tgh bulan posa tok. Sik lamak gik nak abis dah bln posa tok..kakya masok bln Syawal gik.. beraya lah kita..Apa kaba ktk org. Aku bait alhamdulillah. Aku perasan yg taun tok slow aku blogging. Nak bln lepas ya pun aku update gak 2 entry gak. Sebab aku sik tauk gne nak padah. Dugaan memang dah tentu ada. Aku sabar jak lah. Sikda gne2 pun aku dpt polah. Byk yg berlaku tp aku tetap senyum. Senyum aku dlm ati yg tension tp aku tetap bertawakkal ngn Allah. Aku cayak ngn Allah.

Kali tok aku suka kerana Allah. Sikda main2 gik aih. Apa ka pk ku tok. Aku gak tdo 5 min jak tek. Apa nyamok ngisap darah tido aku alu xpat tdo ku.. Oi nyamok! kau curi darah tido aku.. Tapi sikpa. Aku klak pat tdo juak. Tunggu abis subuh lak bok tdo. Hmm.. oh ya kdey aku bukak dari sungkey sampe sahur..insyaAllah mun brg mkn bertahan. Kadang2 xsampe saor pun brg mkn dah abis..alhamdulillah. Tapi yalah berjaga oleh nya. InsyaAllah sampe abis posa tok klak. Aku asa sikda sampe abis posa tok kdde bukak pey pagi. Stakat yg mampu jak.

Dah beberapa ari dah org tua aku komplen tanyak knak aku tido atas tilam single ya..sebab bilit aku lom abis kemas lekak renovate dolok. Sampe nektok aku lom ada mood nak ngator..hehe. Amik mood lok bok nyaman ngemas. Usu ku suka juak nak ngemas umah mek org tok. Tapi di berik upah lah. Oh ya soalan yg sidak tanyak kenak aku tido atas katel single ya? Maka aku dah beli katel besar tapi lom pake2 gik sampe nektok. Gik bebungkus katel besar ya. Alasan satu sebab sikda comforter n cadar gik. Klak la meli.. kakya alasan 2 yang paling ultimate.. aku gik single.. lom bebini. Usu ku apa gik..."bah bila gik kau tek?" Alu nanyak bila. Ilek lok su.. mun ada klak ada la nya. Mcm biasalah org tua aku alu musin muka. Aihh.. eran aku ngn org tua ku lok.. bila aku bukak bab cita kdak ya sidak mcm plek jak..hahaha..lucu. Biasanya org tua yg tyk bila gik nak ehem2.. anaknya yg muka merinsak njawab.. tapi aku tek lain.. hahaha.. Tadik masa sungkey aku ditanyak gik soalan sama. Minak menar aku mangkak..mak aku salu jawab "lom gik kau ya.".. aku terus mangkak.."aku tok sik boleh bebini kali nak.. kdak wa". Wa Bujang aku nang senantiasa bujang. Nya sik bebini. Single jak.

"Lom gik kau ya.. mak lom ready.." gia la jawab mak ku... oh mak.. ktk nak kawen ka aku nak kawen tok mak...hahaha. Tapi aku saja jak bguro.. sabar ah. Klak aku carik calon yang benar2 memahami aku. InsyaAllah aku nemu klak. Jaoh ka dekat ya tpulang ngn Allah nak nemu jodoh ku klak ngn sapa. Tapi aku adala juak bkenan di ati. Sik boleh padah dolok. Klak2 k? Dan yang paling utama skali aku suka nya kerana Allah. Aku ada lagu sigek.. lagu lamak lah juak.

Seiring waktu berlalu tangis tawa di nafasku
Hitam putih di hidupku jalani takdirku
Tiada satu tersembunyi, tiada satu yang terlupa
Segala apa yang terjadi Engkaulah saksinya

Kau yang Maha Mendengar
Kau yang Maha Melihat
Kau yang Maha Pemaaf
PadaMu hati bertobat
Kau yang Maha Pengasih
Kau yang Maha Pemyayang

Kau yang Maha Pelindung
PadaMu semua bergantung

Yang dicinta kan pergi
Yang didamba kan hilang
Hidup kan terus berjalan
Meski penih dengan tangisan

Andai bisa ku mengulang waktu hilang dan terbuang
Andai bisa ku kembali hapus semua pedih
Andai mungkin aku bisa, kembali ulang segalanya
Tapi hidup takkan bisa meski dengan air mata

Opick ft. Amanda - Maha Melihat

Sekian.

No response to “Aku Suka”