Aug 22, 2011

Mudahan

Salam,

Ada beberapa ari gik tinggal utk bulan Ramadhan al-Mubarak yang penuh barakah tok gik tinggal. Nak padah sedih, aku sedih bila aku Qiamullail ngenang posa nak abis dah. Sik berasa. Aku mcm biasa bukak kdey ptg kol 2 sampe sahur. Tapi aku balit kol 4 ptg. Mlm lepas traweh aku turun keja gik. Depend ngn barang mkn. Mun abis cepat la aku blt. Utk 10 mlm terakhir tok aku asa nak tutup awal jak la kde. Lam kol 1 gia aku tutup. Kakya mun aku kongang aku terus Qiamullail. Aku suka Qiamullail. Aku menghidupkan malam spt mana Baginda S.A.W polah. Semoga amalan aku diterimak Allah. Ya Allah, terimaklah amalanku, terimaklah posa ku, terimaklah amal jariah ku, terimaklah solat ku, terimaklah takbiratul ihram ku, terimaklah berdiriku, terimaklah rukuk ku, terimaklah i'tidal ku, terimaklah sujud ku, terimaklah duduk antara 2 sujud ku, terimaklah duduk tahiyyat ku, terimaklah salam ku, terimaklah doa ku. Aku sikda tpt lain gik nak ngadu kecuali Mu Ya Allah. Dengarkanlah hajat ku, berilah aku petunjuk dalam istikharah ku.

Ari marek atau 2 ari lepas, masa aku masok ke dlm bilit wuduk aku diat ada miak laki, nang gik nemiak asa2 nya umo dlm 5 taun gia, gik kecik amik wuduk seblahku. Kiut jak nya. Pake jubah, dgn jam tgn nya. Khusyuk jak nya amik wuduk. Aku senyum jak diat nya. Kakya masa aku masang serban rah palak ku, aku diat nya kakar ngn bapaknya. Bapaknya tgh ato kancin baju jubahnya. MasyaAllah. Aku maok ada anak mcm ya eh. Kecik2 dah solat. Apatah gik nya dah besar klak. Ne tauk aku ada anak klak yg soleh solehah dpt juak doa k aku masa aku dah sikda klak.

Ya Allah, aku rindu ngn nya. Bukan yg itu tapi yang ini.. hehehe. Yang jaoh dari mataku, yang dkt dihatiku, yang jarang aku jumpa, yg aku suka. Ya Allah jika nya adalah jodohku, aku bersyukur gilak2.

Sekian.