Aug 26, 2011

Bergerak Ati

Salam,

Dah masok 26 hari kita bpuasa.. sik lamak gik raya.. dan paling penting skali sik lamak gik bln posa tok nak abis. Aku mmg sik sia2 kan qiamullail berjemaah di masjid at-taqwa kpg gita. Aku suka qiamullail.. mun aku sik qiamullail aku asa dirik ku lemah. Lemah dari segi semangat. Sikda pembakar semangat ku nak qiamullail bererti aku lemah. Tapi ya mun aku sik qiamullail. Mun aku qiamullail aku adalah salah sorg yg terpilih oleh Allah untuk bermunajat kpd Nya. Alhamdulillah aku dihidupkan setelah mati yg kecil utk berqiamullail.

Aku tauk aku byk fail dlm idup tok. Aku sedang baiki dirik ku pun bila2 masa,tiap2 masa. Sikda tpt lain or org lain yg dgn aku bersusey nektok kecuali Allah. Aku suka istikharah. Aku nampak segala petunjuk dari Allah tapi petunjuk yang sigek tok lom madak aku jumpa. InsyaAllah aku jumpa petunjuk ya klak. Marek aku anta "Somaya" ku ke airport. Bukan nak madah aku ngantar cuma aku sukar dijangka. Aku pegi tanpa pengetahuannya. Nya tekejut bila diat aku dudok dpn pintu airport ya sorg2 nunggu nya..hehehe. Aku dapat diat mukanya tekejut..wakakaka. Best polah gia.. teringat ngn seseorang dolok di pintu airport juak aku datang dari blakang..hehehe. Ya cita lamak. Nya dah bahagia nektok. Alhamdulillah.

Ptg tadik aku pegi bazaar ramadhan semarak. B4 tok pun aku pegi juak. Dari awal bln posa tok tek aku pegi beli kueh d sia sebab aku sungke d umah jak. Parents sungke d kde sbb ya sikda d umah kecuali ujong minggu. Kmk org ilek jak..sikda nak berungkit sedeh2 sik sungke sama ka apa ka. Biasa jak. So bbalit pada cita ptg tadik..aku tergerak ati bila diat seseorang mpuan tok pake tudong yang aku nak beli utk seseorang dolok tp nya madah tudong ya kdak student. So masa ya aku sik jadi meli tudong ya sbb nya sik suka n nya madah dah ada. So aku batalkan niat nak meli. Tp bukan ya aku nak cita.. aku nak cita pasal mpuan k tudong ya ptg tadik. Aku diat muka nya kejap kakya aku diat tudong n baju nya. Aku diat nya k jubah/abaya. Kacak..kakya dgn tudong ya wana kunin. Aku suka diat..kakya nya beribey tgn ngn org laki.. aku cayak ya laki nya. So to lelaki itu.. lelaki ini ingin berpesan jagalah nya benar2. Suroh nya masok syurga k?

Sekian.

No response to “Bergerak Ati”